Samba a FoxPro

Pavel SKŘIVAN pavel.skrivan na czech-tv.cz
Čtvrtek Listopad 13 22:53:00 CET 1997

	Nevím, co jste se kde dozvěděl, ale zamykání je již u MS zvykem dávno, což
se o mnoha jiných FS konstatovat nedá. Ujišťuji Vás, že zámky na W95 i NT
chodí naprosto bez problémů. U NW máte ještě navíc transakce, čímž s FoxPro
dosáhnete úroveň slušného SQL serveru (z hlediska bezpečnosti ukládání dat,
rychlost tohoto zpracování Vám pak může jen závidět leckterý i velmi drahý
SQL server). Uvedené mám prakticky ověřeno na svých aplikacích, kde běžným
jevem je více jak 200 současně pracujících uživatelů a doba jejich
bezchybného provozu se pohybuje v řádu let. Pokud mi NW server, na kterém
mé aplikace běží někdo vypne za chodu, je mi to fuk (pochopitelně kromě
výpadku provozu). U NW je nicméně jeden drobný problém s "visícími" zámky
nebo transakcemi na souboru - zámky tam mohou zůstat např. po uživateli,
který se zresetuje, a to i přesto, že uživatel je serverem odlogován. Tento
případ lze dle mých zkušeností řešit pouze tak, že i poslední uživatel
zavře postižený soubor.
	Pokud by snad někdo měl pochybnosti o tom, jak FoxPro zamyká, pak ho mohu
uklidnit že normálně, tedy s použitím systémových funkcí. Ono totiž uvedené
funkce jsou v DOSu definovány (zámek části souboru).

				Pavel SKŘIVAN

Petr Snajdr <snajdr na pvt.net> píše v článku <346B25B3.61F245BF na pvt.net>?
FoxPro