Core

Ondrej Bezucha xbezuch na pluto.spsselib.hiedu.cz
Pátek Listopad 14 09:39:32 CET 1997

> Ako zaciatocnik by som sa rad spital co presne znamena sprava
> segmetation fault
> core dumped

Co presne znamena segmentation fault si nepamatuju. Myslim ze to znamena bud, ze
se program pokusil zapsat neco na adresu, ktera mu nepatri nebo ze jde o
preteceni zasobniku (mozna se pletu, vazne si nemuzu vzpomenout).
Core dumped znamena, ze program otiskl obraz pameti nalezici programu do souboruktery se zove core. V praxi se to necha vyuzit k ladeni programu (pokud je
slinkovan s parametrem -g) pomoci programu gdb, treba:
gdb program core

tak by se mel program vyskytovat v uplne stejne situaci jako pri behu (kdyz to
spadlo...)

> pri spustani lub. programu. Niekedy je to dost caste a pomoze tomu iba
> restart aby to znova fungovalo dobre

Casto by se to melo stavat jen kdyz clovek pouziva alfa/beta verze programu
(treba GIMP padne kazdou chvili...). Ja bych se podival po nejake nove verzi.

P.S.: Jestli jsem neco popletl (jako ze urcite) tak me prosiim nebijte, jsem
      taky jen newbie... ;-)

	  *                  Ondra Bezucha                      *
	  *							*
	  * E-Mail: xbezuch na pluto.spsselib.hiedu.cz  (Linux)	*
	  *	    ondrej.bezucha na spsselib.hiedu.cz (NetWare)	*