Core

Pátek Listopad 14 10:45:04 CET 1997

On Fri, 14 Nov 1997, Pavel Just wrote:

> Poruseni segmentace pameti. Nektere architektury vyzaduji pristup
> do pameti zarovnany na urcite cislo. Napriklad, pokud chci presunout
> 4-bytove slovo z pameti do registru, musi v pameti lezet na adrese
> delitelne 4-mi. Pokud nelezi, dostanete vyse uvedenou hlasku.
> Toto se tyka napriklad pocitacu SGI.

Tohle je bus error  :)

Segmentation fault znamena, ze program slapl do mista v pameti, kam mu
neni povoleno strkat cumak, protoze je mimo pametovy prostor jemu
vyhrazeny (typicky treba adresy kolem nuly--tohle jsem v dobach MS-DOGu
vzdycky chtel mit :> ) a operacni system ho za to potrestal signalem
(SIGSEGV), jehoz prijetim ten proces chcipne (pokud ho neodchyti a nejak
neosetri).

Coredump (soubor core) je pak vypis pametoveho prostoru zabiteho procesu,
ktery lze a pouzit k posmrtne analyze pricin jeho uhynu.

Pokud procesy chcipaji vicemene nahodne a reboot to opravi, pak je to
dost pravdepodobne problem na nizsi urovni (napr. chybna RAM).

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)