Linux a cestina

Eduard Vopicka eda na eda.vse.cz
Středa Listopad 19 09:33:15 CET 1997

Jaroslav Fikker (su3604jc na alfa.uiv.cz) wrote:
: Zkousel jsem si hrat s lokalizaci Linuxu (Red Hat). Stahnul jsem si balik
: CS-TOOLS-0.19, k tomu nejake informace z internetu a nainstaloval vse podle
: navodu. Ale bohuzel nejak to nefunguje. Provedu zmenu fontu, zmenu
: rozlozeni klavesnice, prepnu se na ceskou klavesnici a nic. Klavesnice se
: sice chova jinak, ale rozhodne nepise cesky. Konkretne bych potreboval
: editovat cesky nektere konfiguracni soubory internim editorem Midnight
: Commanderu.
: Kde jsem tey udelal chybu?
: --
: J. Fikker

I na mne nedavno dopadla nutnost pocestit Linux, konkretne X.

S CS-TOOLS-0.19 jsem udelal nasledujici zkusenost behem tohoto pondeli
a utery. (RH 4.2, X 3.3.1-1).

Pocesteni konzole bylo bez problemu.

Po pokusu o pocesteni X se zdalo, ze v horni rade na klavesnici funguje
spravne dlouhe "y" a klavesy vpravo od nej - tedy pismena s carkami.
S hackem nefungovalo snad nic. Velmi mne zklamal instalacni script -
odkazuje na neexistujici adresar a krome toho predpoklada, ze jako root
mam v PATH bezny adresar "." - HUH!

Pote jsem kompletne odinstaloval a opet nainstaloval X+ceske fonty a zkusil
jsem instalovat XKB z adresare testing. Tentokrat nechodily vubec zadne
klavesy s diakritikou.

Nemyslim si, ze by CS-TOOLS byly nefunkcni. Spis je ale nutno provest
jeste neco, co neni v navodu k instalaci?

Muze mi, prosim, nekdo poradit? Rad bych pouzival LYX, coz by mi snad
umoznilo vyhnout se alespon ve vetsine pripadu vyhnout se WORDu.

Dekuji,

Eduard Vopicka