Linux a cestina

Tibor Pittich future na chelin.chtf.stuba.sk
Úterý Listopad 25 10:59:46 CET 1997

> S CS-TOOLS-0.19 jsem udelal nasledujici zkusenost behem tohoto pondeli
> a utery. (RH 4.2, X 3.3.1-1).
> Pocesteni konzole bylo bez problemu.
Presne tak isto, s pocestenim konzoli som nemal problem ani ja....

> Po pokusu o pocesteni X se zdalo, ze v horni rade na klavesnici funguje
> spravne dlouhe "y" a klavesy vpravo od nej - tedy pismena s carkami.
> S hackem nefungovalo snad nic. Velmi mne zklamal instalacni script -
> odkazuje na neexistujici adresar a krome toho predpoklada, ze jako root
> mam v PATH bezny adresar "." - HUH!
Balik cs-tools-0.19 je pre X windows verzie 3.2... Server v tejto verzii
podporuje tzv. mrtve klavesy. U X servera od verzie 3.3... uz nie, preto
je pocestovanie prevadzat inou cestou. Postup je naznaceny na:
ftp://ftp.fi.muni.cz/pub/linux/localization/cs-tools/testing/xlib-forcedIM-0.01.README,
podla coho si zrejme postupoval pri dalsom "pokusniceni"..

> Pote jsem kompletne odinstaloval a opet nainstaloval X+ceske fonty a zkusil
> jsem instalovat XKB z adresare testing. Tentokrat nechodily vubec zadne
> klavesy s diakritikou.
Zroj k poceskoslovenceniu (snad sa to tak da nazvat) je aj napr.
http://www.fi.muni.cz/~kabi/linux.html (nechodilo mi to tiez)

> Nemyslim si, ze by CS-TOOLS byly nefunkcni. Spis je ale nutno provest
> jeste neco, co neni v navodu k instalaci?
Tiez si nemyslim, ze problem je v baliku, ale v tom ze "nieco" treba
spravit, aby to chodilo.

> Muze mi, prosim, nekdo poradit? Rad bych pouzival LYX, coz by mi snad
> umoznilo vyhnout se alespon ve vetsine pripadu vyhnout se WORDu.
Ja osobne uz nad tym travim nieco vyse tyzdna a nic, tak uz som takmer
uplne rezignoval, no a kedze autor balika odmieta pomoc z dovodu
"zaneprazdnenosti" tak si asi budememe musiet pomoct sami.... Ja by som
napr. potreboval slovenske prostredie, aby som mohol pisat v Netscape
Composery....

Pripadne otazky prosim adresujte na moj email, ak to uz moc nesuvisi s
konferenciou..
Future
* Tibor Pittich * Chemicko-technologicka fakulta STU *
* Office        *   Radlinskeho 9,   Bratislava      *
* Email         *    future na chelin.chtf.stuba.sk     *
* Home Page     *  http://www.chtf.stuba.sk/~future  *
* Project       *    http://future.chtf.stuba.sk     *
* Motto         *  Nikto nie je to, na co vyzera..   *