projde ncftp a mc (ftp) pres linux masquerading?

Frantisek Krupka krupka na pha.pvt.cz
Středa Listopad 19 11:51:32 CET 1997

Pavel Lisy wrote:

> Potrebuji se dostat z linuxu na siti, ktera je pripojena pres linux
> (masquerading), na ftp servery.
>
> V manu k ncftp jsem nasel volbu use
> pasv services (nebo tak nejak, coz mi ve windowsovskem ftpx pomohlo),
> ale stejne mi to neslo pripojit. Jde to vubec, nebo se mam smirit s
> tim, ze to nebudu moci pouzivat?

Pokud si dobre pamatuju, pokud jsem chtel pouzivat pripaz pasv, uz pri
spusteni ncftp klienta jsem musel zadat nejaky parametr.

Co se tyce pasivniho FTP, ftp bylo o moznost pasivni rozsireno ne v
souvislosti s maskaradou ale kvuli problemum s filtrovanim FTP sluzby,
presneji navazovani datoveho spoje FTP sluzby (standardne se pouziva
prikaz PORT, kdy datove TCP (port 20) spojeni navazuje server, po
rozsireni o prikaz PASV muze datove spojeni navazuje klient. Lze
snadneji filtrovat pristupy klienta zevnitr chranene site ven nez
pristup serveru zvenku do chranene site). PASV musi podporovat
samozrejme i server.

Pozn. Maskaradu na linuxu jsem nikdy nepouzival, takze nevim jak
preklada adresy a porty :-(

                                          Krupka F.,