projde ncftp a mc (ftp) pres linux masquerading?

Čtvrtek Listopad 20 10:17:11 CET 1997

On Thu, 20 Nov 1997, Michal Choura wrote:

> [...]

Dal jste po kompilaci kernelu prikazy "make modules" a
"make modules_install"? Nebo jinak. Mate v adresari
/lib/modules/2.0.27/net/ipv4 soubor ip_masq_ftp.o? Pokud ne,
nedal jste po kompilaci kernelu jeden nebo druhy z vyse uvedenych
prikazu, coz ma za nasledek ze jste si nenainstaloval mimo jine ani
ten podpurny modul pro FTP.

V tom pripade je asi nejjednodussi reseni zkompilovat kernel znovu
(v tom pripade vrele doporucuji 2.0.32; ohledne IP masqueradingu je
tam dost oprav a navic jeste f00f bug a teardrop...) a uz nezapomenout
na "make modules; make modules_install".

> Pokud vim, tak tyto zastupne aplikace jsou az v kernelu 2.0.30,
> kde byla

Ne, ty jsou tam uz od 1.3.x.

> podpora masqueradingu dosti vylepsena (i kdyz jsem nekde cetl, ze
> v tomto jadre jsou okolo nej take nejake chyby).

Nic neni dokonale, ale troufam si tvrdit ze IP masquerading od kernelu
2.0.30 dale k tomu ma hodne blizko. Rozhodne v nem nejsou nejake zasadni
chyby. Pouzivam ho na nekolika mistech a jsem s nim naprosto spokojen. V
kombinaci se Squidem je to nejlepsi reseni na jake jsem dosud prisel.

> Ja ho vsak pouzivam k plne spokojenosti a ftp chodi take (a dokonce i
> ICMP protokol -- ping a traceroute).

Ano, od verze 2.0.30 je podporovano i ICMP (pokud to pri kompilaci jadra
povolite).

Leos Bitto