Nechutny HACKER

Frantisek Krupka krupka na pha.pvt.cz
Čtvrtek Listopad 20 19:07:50 CET 1997

Jan Kasprzak wrote:

>         Existuji bez-rootove systemy (treba VMS), ale ani tam to neni
> idealni -- napriklad pokud ma uzivatel pravo fyzickeho pristupu
> k disku, muze uz vsechno. A tak podobne.

I ve VMS existuji programy obdobne SUID v UNIXu (propujceni prav,
akorat, ze ta prava jsou trochu jinak rozdelena) apod. Spousta problemu
je podobnych (nekde jsem videl skupinu lidi, kteri se VMS zabyvali, ale
to uz je opravdu Off), uid 0 v UNIXu odpovida ve VMS zase pravo "change
mode to kernel", takze clovek si nekdy opravdu nevybere :-(

                                          Krupka