OCHRANA (drive: Nechutny HACKER)

Miroslav Lednicky lednicky na ceres.spszl.zln.cz
Pátek Listopad 21 09:18:21 CET 1997

> A co? Kazda zbran ma dve ostri (krome savle :)). Kazdou informaci
> nebo nastroj ke zvyseni bezpecnosti muzes pouzit i jako
> informaci o dire nebo o tom, jak se vyhnout ochrane.
> Ty zrejme preferujes to, cemu se rika "security by obscurity" -
> myslenka zalozena na tom, ze cim min se toho zverejni, tim
> mensi sance nejake chyby. To ale obavam se moc ve vetsine
> pripadu nefunguje (i kdyz nekde to asi smysl ma). Jak si muzes
> vsimnout u nekonciciho proudu der v nejruznejsich M$ produktech,
> neznalost zdrojoveho kodu napr. rozhodne neni na prekazku.
> [...]

Podobnou reakci jsem cekal a castecne s ni i souhlasim. Jenze, pred
casem napriklad vysla nekde v zahranici kniha o antivirove ochrane a
v ni i kraticka ukazka jednoducheho viru. Pak se tech viru objevila
vsude spousta. Lidi to proste jen opsali do pocitace, aby meli radost.
Takhle to zpristupnis i lidem, kteri by na to jinak nemeli.

Vim, ze ta debata by mohla byt nekonecna a obavam se, ze sem nepatri.
Optimalni by bylo vymyslet neco mezi tim. Dat navod na ochranu, ale
nedat navod na utok. To si ovsem protireci. :-(

				Miroslav Lednicky

--