DNS a forward posty (sendmail)-blizsi specifikace

vyhnalek vyhnalek na alef.mpo.cz
Úterý Listopad 25 10:22:15 CET 1997

Petr Kolar wrote:

>    Pokud Vas pocitac je alef.mpo.cz, tak si nainstalujte novou verzi
> sendmailu (8.8.8). Ve starych verzich je spousta bezpecnostnich der. Na
asi upgradeuju

> zminenem pocitaci je IDA sendmail, popis jeho instalace naleznete na
>
> http://www.kin.vslib.cz/cgi-bin/whichcode/~kolar/sendmail/node4.html
>
>    Z Vaseho dotazu neni zcela zrejme, co chcete. Pokud chcete posilat postu
Takze:
oficialne je zaregistrovana domena mpo.cz a v ni pocitac alef
pak je firewall a par routeru atd.
ve vnitrni siti mam pocitac s linuxem a sendmail 8.8.5
mam tady vlastni poddomenu fr.mpo.cz, ktera ma svuj DNS server (to DNS
je pouze pro domenu fr.mpo.cz a nema spojeni na zadny nadrizeny server)
od sendmailu na linuxu chci tri veci:
- prijimat postu z alefa - funguje :)
- zpracovavat postu pro domenu fr.mpo.cz - to taky funguje
- veskerou postu, ktera je pro jinou domenu poslat na server alef a
vubec se nekoukat do DNS

> na nejaky pocitac, ktery neni v DNS, pomuze Vam polozka
>
> TCP,[ip.adr.kam.poslat]     domena.nezaregistrovaneho.stroje
>
> v mailertable. Pokud chcete pouze posilat veskerou postu z Vaseho uzlu na
> jeden konkretni pocitac a provozovatel tohoto pocitace s tim souhlasi
to chci

> (pokud mate pevnou linku do Internetu tezko budete hledat duvod, proc byste
pocitac je na Ethernetu za routerem

> to meli delat), podivejte se na polozky RELAY_HOST a ISOLATED_DOMAINS
RELAY_HOST mi nefunguje, stejne vzdycky hleda danou domenu v DNS

=== ZACATEK ===
[root na pluto /root]# sendmail -v -t
To: Petr.Kolar na vslib.cz

zkouska posty
^D
Petr.Kolar na vslib.cz... vslib.cz: Name server timeout
Petr.Kolar na vslib.cz... Transient parse error -- message queued for
future delive
ry
Petr.Kolar na vslib.cz... queued
[root na pluto /root]#