h soubory v /usr/include

Derfinak Jan derfinak na hron.fei.tuke.sk
Středa Listopad 26 10:08:51 CET 1997

On Wed, 26 Nov 1997, Dan Ohnesorg, admin of POWER wrote:

> Pri upgrade jadra na 2.0.32 se mi rozesly verze .h souboru v
> adresari /usr/include a /usr/include/linux, coz je link na zdrojaky

Tomu prilis dobre nerozumiem. Co znamena "rozesly"? /usr/include/linux je
link na /usr/src/linux/include/linux. A /usr/src/linux je vacsinou link na
/usr/src/linux-X.X.X.

> jadra. To cele na redhatu, procez mi neslo prelozit mysql, nebot
> hledalo definice v /usr/include a ne v /usr/include/linux a po

To kde ma hladat hlavickove subory je dane zapisom #include.
Pokial je tam #include <subor.h> tak sa hlavickove subory hladaju v
/usr/include. Ak je tam #include <linux/subor.h> tak sa hladaju v
/usr/include/linux. (Samozrejme to zavisi aj od defaultneho nastavenia
kompilatora a prepinaca -I.)
Osobne si myslim, ze pokial sa program odkazuje priamo do
/usr/include/linux, tak nie je prilis prenositelny, co sa mi v priade mysql
nezda pravdepodobne.
Odkazy na includy v /usr/include/linux zabezpecuju hlavickove subory v libc,
ktore sa v konecnom dosledku odkazuju na hlavickove subory jadra.

> prekladu neslo slinkovat. Protoze se mi nechtelo hledat vsude ve
> zdrojacich, odkud se berou .h soubory, tak jsem zvolil dle meho
> systemovejsi reseni a okopiroval jsem /usr/include/linux
> do /usr/include, takze v tuhle chvili uz nejde prelozit vubec nic.
> Zduraznuji, ze se jednalo o soubory stejneho jmena, jako treba
> string.h
>
> Tudiz bych se chtel optat skusenejsich, jak se mela situace resit a
> co pripadne s tim. Krome upgrade instalacnim programem.

Ja by som skontroloval tie linky. Potom by som odinstaloval a znova
nainstaloval libc-devel(kvoli poriadku v hlavickovych suboroch).

					jano

----- I can't get no satisfaction -----
			Rolling Stones