h soubory v /usr/include

Jakub Jelinek jj na sunsite.ms.mff.cuni.cz
Středa Listopad 26 10:21:38 CET 1997

> Pri upgrade jadra na 2.0.32 se mi rozesly verze .h souboru v
> adresari /usr/include a /usr/include/linux, coz je link na zdrojaky
> jadra.

Otazka je, co znamena "rozesly verze". Takove gcc -E muze mnohe napovedet a
konkretni problemy se daji resit, delat to hrubou silou se nevyplaci.

> To cele na redhatu, procez mi neslo prelozit mysql, nebot
> hledalo definice v /usr/include a ne v /usr/include/linux a po
> prekladu neslo slinkovat. Protoze se mi nechtelo hledat vsude ve
> zdrojacich, odkud se berou .h soubory,

Na to je gcc -v ...

> tak jsem zvolil dle meho
> systemovejsi reseni a okopiroval jsem /usr/include/linux
> do /usr/include, takze v tuhle chvili uz nejde prelozit vubec nic.

To systemove reseni neni, protoze soubory stejneho jmena vetsinou existuji v
ruznych adresarich, ale delaji ruzne veci. Casto se stava, ze ma clovek
treba /usr/include/string.h, /usr/include/sys/string.h,
/usr/include/bits/string.h, /usr/include/linux/string.h,
/usr/include/asm/string.h apod. a kazdy je tam kvuli necemu jinemu, ruzne se
navzajem inkluduji, apod.

> Tudiz bych se chtel optat skusenejsich, jak se mela situace resit a
> co pripadne s tim. Krome upgrade instalacnim programem.

V soucasne dobe asi uz jenom preinstalaci libc-devel.

Cheers,
    Jakub
Jakub Jelinek | jj na sunsite.mff.cuni.cz | http://sunsite.mff.cuni.cz
Administrator of SunSITE Czech Republic, MFF, Charles University
Ultralinux - first 64bit OS to take full power of the UltraSparc
Linux version 2.0.30 on a sparc machine (291.64 BogoMips).