nastaveni ceskych locales

Pavel Voch voch na econ.muni.cz
Čtvrtek Listopad 27 08:22:50 CET 1997

On Wed, 26 Nov 1997, Honza Pazdziora wrote:

> Hmm, a jak to zkousite? Resp., jak se snazite prokazat, ze to funguje.
> Muj oblibeny test je (s perlem 5.004)
>
> perl -Mlocale -e '$_ = "maličký ježeček\n"; s/\w/$&:/g; print;'

Aha, vysledek vyse uvedeneho testu (cestinu me nechtel vzit pine):
m:a:l:i:c:k:y: j:e:z:e:c:e:k:
ukazuje, ze je to snad v poradku. (po upgradu na perl 5.004 :-)

Nicmene jsem si myslel, ze s funkcimi locales bude ls vypisovat datum a
cas souboru cesky, ze s nastavenym katalogem zprav bude vypisovat i ceske
hlaseni apod. Nemel jsem prilis velka ocekavani?

Podle strace ls otevira:
open("/usr/share/locale/cs_CZ.iso88592/LC_TIME", O_RDONLY) = 3
... a dalsi soubory z locales
pouze co se tyce katalogu zprav tak bere jen:
open("/usr/share/locale/cs_CZ.iso88592/LC_MESSAGES/SYS_LC_MESSAGES",
O_RDONLY) = 3

Co mohu od locales ocekavat. Ovlivni to chovani standartnich systemovych
programu?

                                                Pavel Voch