SCSI & Linux obecne

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Sobota Listopad 29 20:55:29 CET 1997

Lubos Bohm pise:
: omlouvam se ostrilenym borcum za dost mozna offtopic dotaz. Neni mi jasna
: nasledujici vec. Nedavno se tu mluvilo o SCSI radicich - padly nazory na
: vhodnost vyberu napr. BT-958. To je ale SCSI Ultra Wide radic - takze ja
: napr. kdyz mam scanner s "klasickym" (mozna SCSI-II) rozhranim - tak proste
: zakoupim jakousi redukci a spojim to?

	BT-958 (a asi i dalsi UW radice) maji i 50-pinove konektory
pro pripojeni uzkych zarizeni. BT-958 ma tri konektory - externi
68-pinovy pro wide zarizeni (pro pripojeni externiho uzkeho zarizeni
potrebujete redukci), 50-pinovy vnitrni (pro pripojeni uzkych vnitrnich
zarizeni) a 68-pinovy vnitrni (pro pripojeni sirokych i uzkych zarizeni)
- dodavaji k tomu kabel s 50 i 68-pinovymi konektory.

: Neni mi ale vubec jasne, jak je to s kompatibilitou SCSI ruznych protokolu.
: Co je podmnozinou ceho ap. Hledal jsem k tomu nejake "Learn How It ..." ale
: odpovedi na toto jsem tam nenasel.

	Kazde zarizeni musi podporovat tzv. Common Command Set (CCS).
To je kompatibilita na softwarove urovni. Na HW urovni je rozdil
mezi uzkymi a sirokymi zarizenimi (na wide radic lze pripojit uzka
zarizeni pres redukci) a pak mezi single-ended a differential
zarizenim. Single-ended maji vedeni signalu po dvou vodicich, z nichz
jeden je napojen na zem. Differential maji dva vodice, pricemz log. 1 je,
pokud je na prvnim z nich vetsi napeti nez na druhem a naopak.
Differential je odolnejsi k ruseni a ma take vetsi povolenou delku
sbernice. Differential od single-ended lze poznat podle znacky:

	Differential                Single-ended
	    /\                           /\
	   < ===                        < ---
	    \/                           \/

	Tato debata je ale asi off-topic. Mozna by byla lepsi v munix-l
nebo v ibmpc.

	Tak, kdyz uz jsem napsal nejaky smysluplny prispevek, dovolte
jeste jednu poznamku k off-topic zpravam v konferenci:

: From: Michal Krause <m-krause na usa.net>
: Subject: Re: Trochu offtopic - Perl
:
: Vzhledem k tomu, ze jsem prihlasenej asi v sesti konferencich a chodi mi
: v vice nez 100 mailu denne, pricemz pres den se na ne nemuzu divat, uz
: nemam nejmensi chut hlasit se nekam jinam. Proto jsem 'zneuzil' tuhle
: konferenci k dotazu o Perlu.

	Diskusni skupina munix-l je pristupna i pres news. Cist pres
news muzete bez prihlasovani se do listu. To, ze nekomu chodi
vice nez XXX mailu denne jeste neni omluvou za off-topic zpravy.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //