Navrhy pro projekt Linux pro ceskeho uzivatele

Pavel JANIK ml. pjanik na aida.inet.cz
Úterý Říjen 7 15:58:54 CEST 1997

Vazeni kolegove,

protoze se jeste bohuzel nerozpoutala zadna diskuze o projektu Linux pro
ceske uzivatele a nase schuzka na Invexu se blizi, rozhodl jsem se sem
napsat nejake postrehy, namety a napady.

> Vyzyvame tedy vsechny, kteri maji neco zajimaveho na svych mediich
> a/nebo ve svych hlavach, aby to zde strucne prezentovali. Ocekavaji se
> oznameni o existujicich distribucich fungujicich na ceske mluvene
> prikazy, konfiguracni soubory, pocestujici programove baliky, dosud
> nezname WWW stranky, podnetne napady, pozadavky na chybejici komponenty
> ze strany uzivatelu, atd.

Co by se tedy mohlo udelat?

	1. preklad Linux Documentation Project (vsechna HOWTO+miniHOWTO a
vsechny prirucky - Users, Network, Programmers, System Admin...)
	2. ceske manualove stranky (alespon pro sekci 1)
	3. cesky spell checker

Samozrejme ocekavam, ze se ozvete i Vy s dalsimi napady.

Nebo snad patrite mezi ty, kteri jsou radi, ze maji _dobry_ operacni system
a ostatni maji ten horsi ? Ne, takovy nemuzeme a ani nesmime byt, nesmime
byt sobecti, musime ostatnim ukazat, ze Linux je DOBRYM operacnim systemem,
ze je lepsi nez ty ostatni. Ale toho nedosahneme nidky tak, ze si budeme
hrat kazdy na svem vlastnim pisecku. Musime spojit sve sily za DOBROU vec. A
proto je zde Nadace pro podporu free softwaru a jeji projekt Linux pro
ceskeho uzivatele. Pokud mate nekdo nejaky napad, jak naseho spolecneho cile
dosahnout, ven s nim...

PJ
--