Navrhy pro projekt Linux pro ceskeho uzivatele

Jan Kybic kybic na circhp.epfl.ch.epfl.ch
Úterý Říjen 7 15:43:26 CEST 1997

>Co by se tedy mohlo udelat?
>
>	1. preklad Linux Documentation Project (vsechna HOWTO+miniHOWTO a
>vsechny prirucky - Users, Network, Programmers, System Admin...)
>	2. ceske manualove stranky (alespon pro sekci 1)

Ja osobne bych daval bodum 1. a 2. nizkou prioritu, vzhledem k tomu,
ze bez zakladni znalosti anglictiny se pri dalsi praci s Linuxem
stejne neobejdete. Pokud neco existujiciho prekladat, tak jedine snad
takove veci jak popis instalace.

>	3. cesky spell checker
Souhlasim, to je potreba. Je to ovsem hodne prace.

Ja bych za nejdulezitejsi povazoval chodivou a jednoduse
instalovatelnou cestinu, t.j. nekolik malo souboru, ktere staci
predhodit instalacnimu programu te ktere distribuce a uz se v tom
clovek nemusi (nechce-li) dale vrtat. Tato podpora by mela zahrnovat
alespon ceske fonty pro konzoli a Xy, ceskou klavesnici pro konzoli a
Xy, cesky TeX, cesky emacs, cesky sort, idealne i locales. V dalsi
fazi muzeme pridat ceskou podporu pro dalsi programy. To vsechno
(IMHO) uz celkem chodi, jedna se tedy o to vse dat dohromady (i to uz
je temer hotovo) a napsat k tomu nejaky konzistentni popis. To vse je
potreba (treba jmenem nove zrizene nadace) poslat spravcum
jednotlivych distribuci, aby to tam zaclenili.

Honza

P.S. Jsem ted bohuzel prilis vytizen na to, abych se sam neceho ujal,
omlouvam se. Snad pristi rok.

Jan Kybic <xkybic na sun.felk.cvut.cz>        (Muzete psat i s diakritikou)
http://cmp.felk.cvut.cz/~kybic/       tel. 42-2-301 88 26
For PGP key finger kybic na fu.felk.cvut.cz or see my WWW page.