Prenosny HDD a Matrox Meteor

Libor Janda libor_janda na idg.cz
Pátek Říjen 10 14:00:40 CEST 1997

> O.K., lenze ja mam externy harddisk. Je to normalny IDE disk namontovany v
> takej specialnej krabici (LION) a pripaja sa cez LPT k pocitacu. Chodi to
> pekne pod M$ DO$ a M$ Win$hit, ale ja to potrebujem z pochopitelnych dovodov
> (...fuj...) pripojit pod Linuxom...
> Takze potrebujem poradit a zistit, ci je to vobec mozne.

Asi to nebude moc jednoduche. Asi taky zalezi na verzi Transdisku. Pro starsi (a zrejme rozsirenejsi) verzi jsou drivery jen pro DOS, pro novejsi jeste pro Win95 a NT.
Pro Linux tedy prepokladam nekolik moznosti:
	1) uz nekde existuji ovladace pro IDE pres paralel (kdo vi...), jen je sehnat
	2) udelat si vlastni, t.j. sehnat dokumentaci, nebo se domluvit s vyrobcem (uz ma vlastni Web - ourworld.compuserve.com/homepages/fiti/ )
	3) pouzit DOS driver.
		a. mozna v emulaci ( nevim, jak DOSEMU zachazi par. portem)
		b. mit FAT partition, nabootovat DOS (staci z diskety), prenest data, nabootovat Linux a stahnout data z te FATky (sice komplikovane, ale spolehlive, overeno na kombinaci stary TD- Win NT :-) )

--
                                              L.Z.J.

                                      e-mail: libor_janda na idg.cz
                                      FIDO: 2:420/100.209
                                      (Libor_janda na p209.f100.n420.z2.fido.cz)
                           !Que viva El Ezedajota!