lastlog soubor

Matus Uhlar uhlar na ccnews.ke.sanet.sk
Pondělí Říjen 13 10:46:38 CEST 1997

In cz.comp.linux was written by Pavel Kankovsky <peak na kerberos.troja.mff.cuni.cz>:
->> cistil jsem si na svem domacim linuxu ruzne logsoubory a narazli jsem na
->> soubor /var/adm/lastlog

->> -rw-r--r--   1 root     root      2097152 Oct  8 20:22 lastlog

-> Do lastlogu se uklada udaj o poslednim nalogovani kazdeho uzivatele
-> indexovano je to uidem, ktery je pouzit primo k vypoctu pozice v souboru,
-> takze jeho velikost je K * (U + 1), kde K je mala konstanta (sizeof struct
-> lastlog, viz lastlog.h) a U maximalni uzivany uid. Pro K = 32 a U = 65535
-> by ta velikost sedela. Dobra zprava je, ze vetsi uz to byt nemuze :)

hmmm zrejme sa niekto logoval za uzivatela s UID 65535 (tusim sa vola
nobody); kvoli tomuto suboru a tiez velkosti suborov s quotami v ktorych sa
indexuje podobne sa odporuca nepouzivat zbytocne velke UID...
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin of one server at SANET Kosice, Slovakia
 E-mail: Matus.Uhlar na tuke.sk ; WWW: http://ccsun.tuke.sk/users/uhlar