LyX

Petr Mosnicka Petr.Mosnicka na EUnet.cz
Úterý Říjen 14 11:18:52 CEST 1997

Hanuš Adler wrote:

> Dobry den,
>
> rad bych se zeptal, zda nekdo pouziva LyX a jak mu v nem funguje
> cestina.
>
> Dekuji,
>
> Hanus Adler
>
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Je to naprosto uzasna vec. Presel jsem k LyXu z MS Wordu, ve kterem jsem

dosud psal projektovou dokumentaci a jsem velmi spokojen. LyX momentalne

proziva bourlive obdobi vyvoje a posledni verze jsou jiz dost
spolehlive. Dokonce
kdyz mi jednou spadl tak nejdriv sejvnul rozepsany dokument jako
.emergency
a kdyz jsem ho pak znova natahl tak v nem byly vsechny posledni zmeny.
LyX je
nadstavba (GUI) k LaTeXu. Vlastni LyX rpmko je asi 1MB, vetsi naroky na
disk space ma vsak ten zbytek. Cestinu si dela sam, neni vubec zapotrebi
zadnej
patch na XKB ci neco podobneho.

Momentalni homepage je myslim na http://la1ad.uio.no/~larsbj/lyx.shtml

LyX je krapet jina filozofie nez wordprocesory ala MS-shit, ale neni to
nijak
zvlast komplikovany a nejlepsi je si precist User Guide (a vytisknout -
musel jsem umazat jeden radek v jedny tabulce co tam je, jinak to
nechtel vyprintit).

Tady jsem sepsal jak to mam nainstalovany na svym stroji:

Linux (RedHat 4.2)

a nasledujici .rpm package:

iXy (vetsinou uz asi vsecko mate -
ftp://sunsite.mff.cuni.cz/MIRRORS/ftp.redhat.com/pub/contrib/i386
nebo
ftp://sunsite.mff.cuni.cz/MIRRORS/ftp.redhat.com/pub/redhat/redhat-4.2):

ISO-8859-2-X11-fonts-75dpi-970301biznet-1
ISO-8859-2-X11-fonts-basic-970301biznet-1
(X11fonts-IsoLatin2-1.0-2 ... uz asi ne, je to skoro vsechno
obsazeny v tech biznet fontech)
XFree86-3.3.1-1
xpm-3.4i-1
xforms-0.86-1

TeX (ne uplne vsechno je asi nutny, jste-li low na space tak zkuste bez
dvilj a afm a texinfo, nevim presne):

tetex-0.4pl8-5
tetex-afm-0.4pl8-5
tetex-dvilj-0.4pl8-5
tetex-dvips-0.4pl8-5
tetex-latex-0.4pl8-5
tetex-xdvi-0.4pl8-5
texinfo-3.9-1

Ceske doplnky a nadstavby TeXu (prevazne z math.feld.cvut.cz):

cslatex-1.1-4
csplain-1.1-4
cspsfonts-1.1-1
cstocs-3.0-1
csuvodlat-1.1c-1
groff_cz-1.0-2

Vlastni LyX (ja jsem dlouho s uspechem pouzival lyx-0.11.31-1 ale
nedavno
vysel novej a je to much better...)

lyx-0.11.41-1 (opet z contribu redhatu)

Spustte lyx, von vytvori ~/.lyx directory a v nem zkopirujte
lyxrc.defaults na lyxrc a do nej udelejte nasledujici zmeny:

5c4
< \ascii_roff_command "groff -t -Tlatin1 $$FName"
---
> \ascii_roff_command "groff -t -Tlatin2 $$FName"
8c7,15
< \fontencoding "default"
---
> \fontencoding "IL2"
> \kbmap true
> \kbmap_secondary czech
> \font_norm iso8859-2
> \document_path ~/Lyx-Documents/
> \papersize a4
> \begin_preamble
> \usepackage{czech}
> \end_preamble
> \bind_file cua

Pricemz mam pocit ze je nutny v LyXu po spusteni  zapnout v Options ->
Keyboard
to spravnou klavesnici, aby to psalo cesky.

Pokud vam zbyl jeste kus mista, tak nejake ty add-on veci a konvertidla:

linuxdoc-sgml-1.5-6
latex2html
latex2rtf (hazi mi seg.fault)
rtf2LaTeX
html2sgml
ispell-czech-3.1.20-1 (s tim jeste trochu zapasim, pokud to nekomu z vas

  chodi bezchybne dejte vedet)
gv-3.5.8-1
locale-5.3.12-18 (?)

Urcite jsem na spoustu veci zapomnel, kdyztak me opravte. Ledacos je uz
urcite
k dispozici v novejsich verzich.

moshna

--