Navrh stanov CZLUG

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Čtvrtek Říjen 16 13:53:28 CEST 1997

Jan Kybic wrote:

> Zdravim vas vsechny,
>
> Take si myslim, ze ano. Myslim, ze hlavnim poslanim budouciho CZLUGu
> by melo byt poradani prednasek, besed, seminaru a skoleni, instalacni
> seance (kam si kazdy muze prinest svuj pocitac), tvorba propagacnich
> materialu a zastupovani ceske Linuxove verejnosti u mezinarodnich
> organizaci.

Oficialni vystupovani ma na starosti CZFSF a to ucetnictvim pocinaje
a oficialni propagaci konce. V principu jde o "zastupce" jednotlivych
projektu tj. i projektu CZLUG, ktery na sva bedra bere veci, ktere primo
nemaji co spolecneho s konkretni problematikou ( napr. Linuxem ), ale
delat se musi ( napr. to ucetnictvi )

> Nejsem zcela presvedcen, ze potrebujeme organizace dve, t.j. 'Nadaci'
> a 'CZLUG'. Oblast jejich cinnost se bude totiz podle meho nazoru dost
> prekryvat a navrhoval bych proto jejich slouceni, nejlepe pod jmenem

Mate pravdu. Projekt Linux je casti prace CZFSF. Uz tohoto principu
je jasne,ze k prekryvani dochazi tj. rozsah CZLUG pokryva cast rozsahu
CZFSF, ale samozrejme, ze to neplati naopak.
Nadace byla zalozena pro podporu free software. Do jake miry se bude
venovat kteremu free software zalezi na tom zda se najde dostatecna
podpora
lidi, kteri by na danem projektu chteli pracovat tj. pokud se najde
dostatek
nadsencu je mozne mit projekt rekneme napr. "GNU Hurd" nebo dalsi. Jde
totiz
take o to, aby do budoucna nebylo nutne zakladat stale nove organizace
tj. delat x-krat ucetnictvi atd. a stejne tak pracovat na spolecnych
vecech
x-krat ( x-krat vyresit problem lokalizace XFree86, jednou pro Linux,
jednou pro
*BSD, jednou pro Hurd atd. )

	Jak bylo receno - CZFSF se nebrani, ale naopak vita jakekoliv aktivity
na poli free software, ktere je defakto definovano ideami GNU a
licencemi GPL
nebo pripadne jejich obdobami.

> CZLUG. I s jednou organizaci je starosti az nad hlavu.

Prave proto je organizace oficialne jedna.

> Vidim maly problem v rozlehlosti ceskeho uzemi. Uznavam svuj
> pragocentrismus, ale presto navrhuji, aby sidlo CZLUGu (pokud

Oficialne  je toto jiz vyreseno v ramci nadace viz. statut nadace:
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~hubicka/freesoft/statut.html
Otazka sidla je dulezita pouze z pohledu vztahu k ostatni institucim
( nejen statnim ) tj. nejesem si jist zda v pripade CZLUG ma smysl
o ni uvazovat.

> [...]
> cyklicky ve mestech, ktera o to projevi zajem, rekneme Praha, Brno,
> Olomouc, Ostrava, Ceske Budejovice.
>
> Zamer vybirat clenske prispevky ukazuje na snahu vybudovat skutecne
> solidni a funkcni organizaci, kteremu nelze nez tleskat. Bylo by ovsem
> podle meho nazoru doporucenihodne pripravit jeste pred vybiranim
> penez alespon ramcovy program cinnosti na dalsi pulrok ci rok a
> stanovit konkretni osoby odpovedne za jeho plneni, a tak minimalizovat
> nebezpeci, ze penize budou vybrany, ale clenove za ne nic
> nedostanou, jelikoz v takovem pripade by duvera v CZLUG byla zrejme

Jiste. Z hlediska CZLUG ( mimochodem hlasuji pro jeho existenci ) je dle
meho nazoru nejdulezitejsi predlozeni stanov a jejich schvaleni.
Aktualni
(pracovni!) verze stanov definuje kdo ma na co prava a jake ma
povinosti.
Vyse prispevku asi nejvice vychazi z toho, aby pokryla naklady prave
na takove akce jako je 1x rocne distribuce CDROM apod.

--

S pozdravem
   Petr Snajdr