interpretace prav pri presmerovani vystupu programu

Čtvrtek Říjen 16 15:31:56 CEST 1997

On Thu, 16 Oct 1997, Zdenek Pizl, Czech Agriculture University, Prague wrote:

> 	budiz program, bezici efektivnim cislem 0 (SUID :-) ) a budiz jeho
> 	vystup presmerovan pomoci >> do souboru patricimu root.root . A
> 	ejhle, ono to hlasi permission denied, potvurka podivna. Znamena
> 	to tedy, ze budu muset tomuto souboru nastavit prava zapisu i pro
> 	ostatni ( to se mi ale vubec nechce )

to bude tim, ze ten soubor otevre shell, ktery ten program spousti
(a ten jak to chapu asi pod rootem nebezi), nikoli program sam (ten
pouze dostane otevreny file descriptor cislo 2) a pristupova prava
se kontroluji zasadne pri otvirani souboru

reseni: 1) pustit primo ten shell pod rootem, 2) zaridit, aby ten soubor
otevrel az ten program (tedy zadne >> nebo >) ...

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)