pada cron daemon

Pátek Říjen 17 14:44:06 CEST 1997

On Fri, 17 Oct 1997, Petr Olsak wrote:

> Po nabootovani crond naskoci pouze stochasticky a vetsinou, i kdyz
> naskoci, po zhruba pul hodine provozu spadne (tj. prestane byt videt ve
> vypisu ps a prestane delat cinnosti, ktere se po nem pozaduji v crontab).
> Proste z neznamych pricin zahyne. Tezko mohu napriklad kazdou hodinu

pokud netusim, proc umira, zkusil bych toto: spustil bych gdb a priattachoval
k bezicimu cronu, nastavil "nostop" na signaly, co mne nezajimaji, a nechal
ho bezet; pak bych obcas kontroloval, jestli nespadnul a kdyz ano, tak bych
ho mel prichystany na pitevnim stole--s vyhodou se to da kombinovat
s moznostmi programu screen, cili to muzete kontrolovat i vzdalene (BTW:
zeptejte svych pratel od woken, jak by udelali neco takoveho... a s nastroji,
co jsou v zakladnim baleni systemu... ti budou valit bulvy!)

> kontrolovat, zda cron bezi a pripadne zjednat napravu automaticky, protoze
> k takovym cinnostem prave potrebuji cron deamona, aby byl funkcni a zivy.

existuje par programu, co umi automaticky nahodit chciple procesy
(napr. DJ Bernsteinovy deamontools), i kdyz ja zastavam nazor, ze kdyz
demon umre, tak je typicky neco shnileho a je v obecnosti lepsi napravovat
pricinu nez nasledek (ale pokud je zadouci provoz 7*24, tak muze mit
smysl _docasne_ odstranovat jen nasledky)

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)