Navrh stanov CZLUG [LONG]

Pavel Hanak hanak na brailcom.cz
Neděle Říjen 19 22:43:02 CEST 1997

On Sun, 19 Oct 1997, Ondrej Koala Vacha wrote:

> Neni mi jasne proc; co je spatneho na tom platit nekomu praci,
> kterou nikdo nechce delat? Zkusenosti rikaji, ze pak se to nebude
> delat vubec. Od toho se konecne budou platit prispevky, aby
> zakladni funkce byly zajisteny.

Na honorovani prace sice nic spatneho neni, ale ja hovorim spis z
praktickeho hlediska. Veci, ktere jsme se rozhodli delat, jsou v teto fazi
jednoznacne zavisle na nadseni a obetavosti jednotlivcu.
Z nejakych prispevku rozhodne nedate dohromady castky, ktere by mohly
byt pro nekoho financni odmenou. Kdybych mel napriklad ja odpor k
administrativnim cinnostem a nechtel bych je pro nadaci delat (a verte, ze
je zabavnejsi programovat), tak by me rozhodne k tomu neprimelo napr. ani
nejakych 15000 Kc za rok. A to, co by se nejakym jedincum vzhledem k
realnym moznostem mohlo nabidnout, se podle me pohybuje podstatne nize.

Proto znovu opakuji. To, co lide s nejvetsi pravdepodobnosti nebudou chtit
delat, je administrativa, a proto je tu nadace, ktera pro jednotlive
projekty tuto neoblibenou zalezitost vyrizuje.
Prirovnejme administrativni cinnost nadace k jakymsi sdilenym knihovnam,
ktere jsou k dispozici pro vsechny projekty. Snad aspon tento primer
pomuze mnohym lidem pochopit vyhody stavajiciho usporadani. :-)

Pavel Hanak
Brailcom, o.p.s.
Vysehradska 3/255, Praha 2
tel.: 02/299151  e-mail: hanak na brailcom.cz  http://www.brailcom.cz