MesaGL
Jan Prikryl
prikryl na cg.tuwien.ac.at
Pondělí Říjen 20 22:23:29 CEST 1997
> Date: Mon, 20 Oct 1997 16:40:14 +0200 (MEST)
> From: Petr Snajdr <snajdr na pvt.net>
> To: Multiple recipients of list <linux na muni.cz>
> Subject: MesaGL
> vyzkousel jsem posledni evzi MesaGL ( tedy 2.x )
Bacha, jmenuje se to Mesa. To GL v nazvu neni a Brian Paul je na
spojeni MesaGL _velice_ alergicky ;-)
> a zda se, ze to zas tak pomale neni, ale naopak 16 MB RAM neni
> nic moc. Zajimalo by me zda mate nejake zkusenosti s toto
> knihovnou vy a na jakem HW ?
HW: Linux, SGI (pro zobrazovani OpenGL veci na dalku, nemel jsem
cas zkompilovat si GLX extension - podporu pro vzdalene zobrazovani
pomoci OpenGL - do X serveru).
Zkusenosti:
* ne vse, co dokaze SGI, dokaze i Mesa, cemuz se neni co divit,
protze Mesa neni certifikovane OpenGL rozhrani a je zadarmo
* pro moje aplikace (par set plosek, ktere sypu na obrazovku)
dostatecne rychle
* OpenGL ve WinNT je IMHO rychlejsi
* pametovou narocnost jsem nezkoumal (mam 64MB pameti)
> Prijde mi, ze je to pouzitelne jeste do te miry dokud na 3D objekt
> neni polozena nejaka textura ( pak uz zacne videt jak se to
> prekresluje).
Texturovani je obecne bida. Az sezenu nejakou obet z rad studentu, dam
ji znova omerit, jak se chova Miscrosoft OpenGL a SGI OpenGL pro WinNT
versus Mesa na Linuxu. Ale mem pocit, ze vykonove to nebude pro Mesu
az tak skvele.
AFAIK je pro Mesu planovana i podpora Voodoo Rush cipu, nevim, v jakem
je to stadiu. Voodoo Graphics cipy pry chodi v pohode (jeste jsem
nezkousel, kolega mi tu kartu nechce pujcit, protoze s ni hraje
Quake).
Celkove si myslim, ze jako "poor man's solution" to ujde.
-- JP
-------------------------------------------------------------------------
Jan Prikryl <prikryl na cg.tuwien.ac.at>
http://www.cg.tuwien.ac.at/staff/JanPrikryl.html
Institute of Computer Graphics and Visualisation
Vienna University of Technology, Austria
-------------------------------------------------------------------------
Další informace o konferenci Linux