MesaGL

Jan Prikryl prikryl na cg.tuwien.ac.at
Pondělí Říjen 20 22:23:29 CEST 1997

> Date: Mon, 20 Oct 1997 16:40:14 +0200 (MEST)
> From: Petr Snajdr <snajdr na pvt.net>
> To: Multiple recipients of list <linux na muni.cz>
> Subject: MesaGL

> 	vyzkousel jsem posledni evzi MesaGL ( tedy 2.x )

Bacha, jmenuje se to Mesa. To GL v nazvu neni a Brian Paul je na
spojeni MesaGL _velice_ alergicky ;-)

> a zda se, ze to zas tak pomale neni, ale naopak 16 MB RAM neni
> nic moc. Zajimalo by me zda mate nejake  zkusenosti s toto
> knihovnou vy a na jakem HW ?

HW: Linux, SGI (pro zobrazovani OpenGL veci na dalku, nemel jsem
cas zkompilovat si GLX extension - podporu pro vzdalene zobrazovani
pomoci OpenGL - do X serveru).

Zkusenosti:
* ne vse, co dokaze SGI, dokaze i Mesa, cemuz se neni co divit,
  protze Mesa neni certifikovane OpenGL rozhrani a je zadarmo
* pro moje aplikace (par set plosek, ktere sypu na obrazovku)
  dostatecne rychle
* OpenGL ve WinNT je IMHO rychlejsi
* pametovou narocnost jsem nezkoumal (mam 64MB pameti)

> Prijde mi, ze je to pouzitelne jeste do te miry dokud na 3D objekt
> neni polozena nejaka textura ( pak uz zacne videt jak se to
> prekresluje).

Texturovani je obecne bida. Az sezenu nejakou obet z rad studentu, dam
ji znova omerit, jak se chova Miscrosoft OpenGL a SGI OpenGL pro WinNT
versus Mesa na Linuxu. Ale mem pocit, ze vykonove to nebude pro Mesu
az tak skvele.

AFAIK je pro Mesu planovana i podpora Voodoo Rush cipu, nevim, v jakem
je to stadiu. Voodoo Graphics cipy pry chodi v pohode (jeste jsem
nezkousel, kolega mi tu kartu nechce pujcit, protoze s ni hraje
Quake).

Celkove si myslim, ze jako "poor man's solution" to ujde.

-- JP

               Jan Prikryl <prikryl na cg.tuwien.ac.at>
         http://www.cg.tuwien.ac.at/staff/JanPrikryl.html
         Institute of Computer Graphics and Visualisation
             Vienna University of Technology, Austria