Linux a prace

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Středa Říjen 22 15:08:26 CEST 1997

Pavel Korensky wrote:

> Myslim, ze ne. Existuje mnoho (a bude jich jiste cim dal vic) serveru u
> provideru a ve firmach, na kterych beha Linux. Web servery, dial-up routery,
> mail servery a podobne. Pokud pribudou k Linuxu i nejake aplikace na urovni
> stejne kvalitni jako je OS samotny, zacnou jiste pribyvat Linuxy i jako pracovni
> stanice.
> IMHO je problem Linuxu prave v tech aplikacich. Modernich aplikaci, behajicich v
> Xech je malo, kazda vypada jinak a vsechny jsou vetsinou osklive. Snad az se
> dodela Open Step, tak se to trochu vylepsi. Ale tech aplikaci je stejne moc a
> [...]

	V nasich podminkach to neni ovsem jen otazka (ne)jednotnosti GUI, ale
hlavne lokalizace apod. Timto bych chtel podekovat vsem, kteri se
ucastnili schuzky
CZFSF  behem veletrhu INVEX a snazi se vyresit tento, ale i jine
problemy, ktere
Linux u nas ( a na slovensku) ma :-).
	Minimalne me to naplnuje nadeji, ze jednou budu moci bez jakychkoli
problemu pracovat v prostredi, ktere se mi zamlouva ( samozrejme Linux
:)
a ne v necem co je mi vnuceno ( jisty druh svobody) Linux je ted velice
zajimavym resenim jako server, platforma pro programatory apod. Tesim se
az z
ni udelame i palatformu pro desktop aplikace pouzitelnou v v CR tj. po
vsech
strankach konkurence schopnou.

BTW: K te nejednotnosti GUI: podivejte se na Style Guide
	( nebo tak nejak ) na http://www.kde.org .Myslim, ze je to dobry
zacatek.
	Vyhodou KDE je napriklad to, ze pokud zmenim barvy rekneme pozadi KDE
	aplikaci, taky se ve vsech zmeni ( okamzite ),
	muzu si vybrat nejakou standardni barevnou paletu (KDE, CDE, Win95,.. )
	, jednotlive Widgety muzou vypadat dle nejakeho "stylu" ( Motif,
	Windows95, mozna dasi, docela by me zajimalo jak by se dal pridat
	dalsi styl ) atd. Kazda KDE aplikace se musi jaksi standardne chovat
	resp. nektere veci MUSI, jine MUZE :). Zda se mi, ze vsechny mezi sebou
	mohou byt celkem pekne provazany a vubec samotne KDE nabizi veci, ktere
	nabizi spise konkurence nebo je slibuje v budoucnu jako
	je nerozlisovani mezi lokalnim souborovym systemem ( muzete udelat
	drag&drop souboru mezi lokalni fs  a FTP napr. ), pokud v prohlizeci
	obrazku otevirate soubor pak zdavate URL k nemu ( tj.file,FTP nebo i
HTTP)
	a hlavne pokud se to nekomu nelibi - neni nucen to pouzivat a
	vubec nemusi pouzivat X Window a klidne muze komunikovat treba pres
	ser. port :-) ( zda-li se mu to lepsim  a vhodnejsim resenim proc ne ?)

--

S pozdravem
   Petr Snajdr