UPS

Martin Vysohlid vysohlid na sco.ipp.cas.cz
Čtvrtek Říjen 23 12:32:31 CEST 1997

> 	Zajimalo by mne, jestli mate nekdo k Linuxu pripojen UPS.
> Pokud ano jak to mate vyreseno. Nejakou dokumentaci a HOW-TO tady
> krome UPS neznameho charakteru mam. Chtel bych spise videt nejake
> konkretni reseni.

Ano mame. APC smart UPS. Bohuzel jen v dump modu.

Lepsi UPSky (treba ta nase ;-\) komunikuji seriove a muzou posilat
vselijake informace jako je napeti v siti, stav baterii, teplota...
Ty levnejsi se sice pripojuji na COM, ale je to jen par dratu, na kazdy
signal jeden (power fail, low batery signalizace od upsky a jeden, kterym
pocitac muze upsku vypnout.

Nase ups je ta lepsi, ale protoze firma APC nehodla zverejnit komunikacni
protokol, ani nedela software pro linux, pouzivame to jen v tom hloupem
rezimu. (Se softem pro Linux je pry treba NetUPS, ale ty uz UPSku stejne
mas.)

Uz si poradne nepamatuju, jak jsem to delal, ale v tom howto je to pekne
popsane (az na to, ze tam na zacatku plasi s nejakym odporem, ktery jsem
tam nedaval - jde to u me primo na COM, ale to bude asi zalezet na te
UPS). Je to vse pro ty hloupe UPSky, ale ty asi mit lepsi nebudes.
Ja jsem si nejprv sam vyzkousel (experimentovanim), co na kterem drate
z UPS je a zkusil ji jinym dratem vypnout. Pak jsem trochu zmenil
powerd.c, protoze jsem nemel propojeny drat na LOW BATTERY a upravil
inittab.

Snad by melo to howto stacit, kdyby byl nejaky problem, mohl bych zkusit
pomoci.

Ahoj, Martin