UPS

Pavel Korensky pavelk na dator3.anet.cz
Čtvrtek Říjen 23 14:50:14 CEST 1997

Martin Vysohlid <vysohlid na sco.ipp.cas.cz> wrote:

> Ano mame. APC smart UPS. Bohuzel jen v dump modu.
>
> Lepsi UPSky (treba ta nase ;-\) komunikuji seriove a muzou posilat
> vselijake informace jako je napeti v siti, stav baterii, teplota...
> Ty levnejsi se sice pripojuji na COM, ale je to jen par dratu, na kazdy
> signal jeden (power fail, low batery signalizace od upsky a jeden, kterym
> pocitac muze upsku vypnout.
>
> Nase ups je ta lepsi, ale protoze firma APC nehodla zverejnit komunikacni
> protokol, ani nedela software pro linux, pouzivame to jen v tom hloupem
> [...]

Dela, ja jsem napsal ( v roce 1995) apcd ktere komunikuje ve smart modu pres
RS-232. Umi to i vic zasitovanych masin na jedne UPS. Problem je jen v tom, ze
APC zacala delat novejsi generace UPS, u kterych se zmenil trochu protokol,
takze apcd 0.5 nefunguje uplne OK. Nicmene moje stara UPS odesla a budu kupovat
novou Smartku. Takze konecne budu moct zupgradovat apcd, jen co dekoduju ten
jejich novy protokol. Oni jsou APC vubec banda truhliku. Pred cca. pul rokem
jsem dostal mail od technickeho oddeleni APC, ze se jich stovky zakazniku ptaji
na drivery pro Linux. Nekdo jim pry rekl, ze jsem napsal daemon pro jejich Smart
a BackUPS. Tak se me ptali, zda mohou muj program oficialne doporucovat a
umistit ho na svoji ftp site. Rekl jsem jim, ze samozrejme a ze nasi vzajemne
spolupraci do budoucna by prospelo, kdybych mohl dostat kompletni popis
serioveho protokolu. Ze se jim budu zdarma starat o free drivery pro Linux. Oni
mi ti blbci odepsali, ze zatim to takhle staci a ze dalsi spolupraci uvazi. Uz
jsem o nich neslysel.

Bye PavelK

*                    Pavel Korensky (pavelk na dator3.anet.cz)                *
*     DATOR3 Ltd., Modranska 1895/17, 143 00 Prague 4, Czech Republic      *
*  PGP key fingerprint: 00 65 5A B3 70 20 F1 54  D3 B3 E4 3E F8 A3 5E 7C   *