CZ klavesnice

Jan Kybic kybic na circhp.epfl.ch
Pátek Říjen 24 12:20:58 CEST 1997

Jan Kybic:
>                                                           ^^^^^^^
>                             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Lada Dobias:
>Me by se zase libilo, kdyby se shiftem tam byly cislice, jako na ceske
>klavesnici, a znaky '!' az ')' by se delaly bud mrtvou klavesou nebo
>pomoci AltGr - coz navic odpovida i makrum do Qeditu (v CSTeXu) od
>Petra Olsaka.

Radeji pisu se shiftem znaky '!' az ')', protoze cislice mohu psat
jednim stiskem na numericke klavesnici (jako v T602 blahe pameti).
Navic mam pocit, ze v programech a obecnem textu (ci TeXtu) neni
cislic az zase tolik, jako treba zavorek. Nicmene jsem ochoten
akceptovat i vyse zmineny navrh, t.j. cislice se SHIFTEM, znaky pomoci
mrtve klavesy.

Jeste me napada, ze perfektni vec je prepinani mezi US a ceskou
klavesnici jednim stiskem (tusim ze to bylo 'Pause' v jednom z
pocesteni Xu). Pak lze v pohode psat treba text programu nebo rovnice
v TeXu na US klavesnici a komentare na ceske. Preci jenom, nez clovek
namacka takove 'Ctrl C z z', jednou na zacatku a podruhe na konci
ceskeho textu, tak uz by mohl mit napsanych sest znaku navic.

METAPOZNAMKA:
Myslim, ze idealni by bylo se shodnout rekneme na dvou ceskych a dvou
slovenskych klavesnicich, ktere by pak byly podporovany vsemi
pocestenymi programy, je-li to v principu mozne (kde nejsou  mrtve
klavesy, mame smulu). Nezatezoval bych vyjare/pocestovace s
pozadavky na nejakou super user-friendly konfigurovatelnost, mohou
podle mne delat misto toho neco uzitecnejsiho. Kdo si bude chtit
udelat nejaky svuj zvlastni layout, at si ho udela a neni duvod ho pak
nezahrnout do distribuce. Mozna je to jine u lidi, kteri se ucili psat
na stroji, nebo pisi opravdu hodne, ale treba ja si dokazu zvyknout
skoro na kazde rozlozeni. Psal jsem v T602, v Yenyove (nikdy nevim,
jak to psat:-) cstools, v emacsu pocestenem Milanem Zamazalem, ve
Windows (:-), na nejruznejsich klavesnicich a vzdycky slo to.

Honza

Jan Kybic <xkybic na sun.felk.cvut.cz>        (Můžete psát i s diakritikou)
http://cmp.felk.cvut.cz/~kybic/       tel. 42-2-301 88 26
For PGP key finger kybic na fu.felk.cvut.cz or see my WWW page.