GIMP vs. Photoshop (drive: & cestina)

Pavel Hanak hanak na brailcom.cz
Pátek Říjen 24 20:41:59 CEST 1997

On Fri, 24 Oct 1997, Jaroslav Klaus wrote:

> Jak uz tu nekdo psal-CMYK to umi, ale tobe asi nejde jen o
> compozici/dekompozici... hmm, to si asi budeme mudes pockat

Presne tak. Sam bych byl velmi rad, kdyby sel Linux pouzit jako system pro
grafickou stanici (retuse apod.) Sam nejsem zadny velky expert na praci ve
Photoshopu, ale moji znami z grafickeho studia, kde jsem jim instaloval
linuxovy server a jen tak na okraj jsem jim i nainstaloval GIMP a nechal
je otestovat ho, mi rekli, ze to zatim nehodi pro profesionalni praci (tj.
z jejich hlediska pro pripravu tiskovych podkladu).

> Rozliseni? Zkus export do postscriptu. Tam si nastavis velikost vysledku v
> mililetrech nebo palcich. Takze tim dosahnes "jakehokoli" rozliseni.

Dobre. I kdyby to ale slo, tak to nejde takto nabidnout grafikovi, ten by
se po precteni teto rady asi pekne vydesil. :-)

> Zalezi na typu obrazku. Pro perovky asi tezko, ale na fotografie to vetsinou
> staci (podle informaci lidi z tiskarny Svoboda)

Ano. To je pravda. U fotografii se vetsinou skenuje na 300dpi ve CMYKu. To
staci, protoze se vetsinou tyto veci sviti na 150 lpi a 2540 dpi.

Pavel Hanak
Brailcom, o.p.s.
Vysehradska 3/255, Praha 2
tel.: 02/299151  e-mail: hanak na brailcom.cz  http://www.brailcom.cz