CZ klavesnice

Jan Kybic kybic na circhp.epfl.ch
Pátek Říjen 24 20:46:17 CEST 1997

>Jakto, ze by nebylo cem diskutovat: preci o rozmisteni tech klaves na
>klavesnici atd., a to je, jak jsem, pochopil, prave to tema, o kterem
>se zrovna diskutuje
Samozrejme, omlouvam se za nepresne vyjadreni.

>Asi takhle - jak si predstavuju, ze se v UNIXu vselijake takove veci delaji:
>
>1) Na nejakem domluvenem miste, dejme tomu /etc/kbdcz, bude nejaky textovy
>soubor, ktery bude mit treba najaky takovyhle format:
>4)  Vsechny aplikace, ktere by mely co cinit s pouzivanim ceske klavesnice, se pri
>    vlastni konfiguraci podivaji do tohodle /etc/kbdcz, a podle toho si nakonfiguruji

Takhle to bohuzel zatim neni. Navrhovane reseni, t.j. zavedeni
nejakeho globalniho souboru mi prijde nepruchodne, protoze je to velky
zasah skoro uplne do vseho. Za chvili bychom pak meli ceske jadro,
cesky X server, ceske vi, cesky emacs atd., a o to vsechno by se nekdo z nas
musel starat. Pokud by se takovy standard (tenhle problem se netyka
jen cestiny) podarilo zavest v ramci alespon Linuxoveho sveta, byla by
sance mit kompatibilni aplikace vetsi, nicmene vzhledem k tomu, ze
valnou vetsinu vyvojaru takove problemy nepali, budeme si muset asi
jeste chvili pockat.

Honza

Jan Kybic <xkybic na sun.felk.cvut.cz>        (Můžete psát i s diakritikou)
http://cmp.felk.cvut.cz/~kybic/       tel. 42-2-301 88 26
For PGP key finger kybic na fu.felk.cvut.cz or see my WWW page.