shareware pro Linux ?

Michael Polak Michael_Polak na p0.f85.n420.z2.fido.cz
Pondělí Říjen 27 03:20:35 CET 1997

Hi,

 MZ>     JK: Muzes si nechat zaplatit za manualy, za CD, za instalaci, za
 MZ>     JK: skoleni, za podporu, za konzultace, za prizpusobeni.

 MZ> A klidne lze napsat GPL program, vypalit jej na CD a toto CD prodat
 MZ> prvnimu zajemci treba za 100000,- Kc.

To me prijde nefer. Ja bych zkusil zkombinovat pristup GPL a shareware s
nejakou klauzuli "free pro nekomercni pouziti". Me totiz vadi, ze muj program,
ktery je v podstate free pro lidi jako jste vy, vezme nejaka firma a pribali ho
ke svemu OSu nebo vypali do ROMky nejakeho zarizeni a desne na tom vydela.
Nastesti jsem svuj prvni vazny produkt siril jako shareware, a tak podobnym
zajemcum nezbylo nez mi zaplatit. Kdyby to bylo GNU, nemam z toho ani korunu.
Resp. s GNU musim nejdriv hledat zamestnavatele/zadavatele a teprve pak zacit
psat program, zatimco shareware strelim od boku a kdyz se trefim, vydelam
penize.

BTW: rozhodne nejsem clovek, pro ktereho by byly penize jedinou hodnotou, ale
rad bych mel vlastni SOFTWAROVOU FIRMU, ktera mi vydela na zivobyti - rozumite,
nechci vstavat kazde rano do prace, radeji delam v noci....

bye, Chao-c' [xchaos na main.naf.cz]

--- Chaos generator
 * Origin: ChaosNet WeLL BBS, +420-2-3517637, open 22-08, speed 1440 (2:420/85)