shareware pro Linux ?

Pavel Machek pavel na Elf.mj.gts.cz
Pondělí Říjen 27 14:04:03 CET 1997

Ahoj!

>  MZ>     JK: Muzes si nechat zaplatit za manualy, za CD, za instalaci, za
>  MZ>     JK: skoleni, za podporu, za konzultace, za prizpusobeni.
>
>  MZ> A klidne lze napsat GPL program, vypalit jej na CD a toto CD prodat
>  MZ> prvnimu zajemci treba za 100000,- Kc.
>
> To me prijde nefer. Ja bych zkusil zkombinovat pristup GPL a
>  shareware s

Proc? Je to zcela ferove. A pokud to udelas dost rychle, muzes to
treba prodat za stejnou cenu i _druhemu_ zajemci ;-).

> nejakou klauzuli "free pro nekomercni pouziti". Me totiz vadi, ze
>  muj program,
> ktery je v podstate free pro lidi jako jste vy, vezme nejaka firma a pribali ho
> ke svemu OSu nebo vypali do ROMky nejakeho zarizeni a desne na tom vydela.
> Nastesti jsem svuj prvni vazny produkt siril jako shareware, a tak podobnym
> zajemcum nezbylo nez mi zaplatit. Kdyby to bylo GNU, nemam z toho ani korunu.
> Resp. s GNU musim nejdriv hledat zamestnavatele/zadavatele a teprve pak zacit
> psat program, zatimco shareware strelim od boku a kdyz se trefim, vydelam
> [...]

Jo, to je pravda. Ja potrebuju nejdriv zamestnavatele... Coz je
nevyhoda. Zase - v sharewaru jsi sam, pod GPL ti pomaha cela sit.

									Pavel

--
I'm really pavel na atrey.karlin.mff.cuni.cz. 	   Pavel
Look at http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/ ;-).