shareware pro Linux ?

Michael Polak Michael_Polak na p0.f85.n420.z2.fido.cz
Pondělí Říjen 27 03:20:36 CET 1997

Hi,

 PM> Hmm. Sharewarem se dost dobre zivit neda. (Ja se o to
 PM> pokousel). Presneji pokud ted zacnes psat program, a pokud bude
 PM> _GENIALNI_, tak se mozna za 3-5 let budes zivotaschopny.

Ja jsem to pod DOSem dokazal za rok ;-) Samozrejme je to trochu zvlastni pripad
- ze samotnych registraci bych se neuzivil, je tam trochu jina cilova skupina.
Rad bych ted proste presel z DOSu na Linux a zkusil neco podobneho, jenze
shareware se na tehle platforme moc nenosi. Delam ted takovou vec, publikacni
server mail -> HTML, zkusim to mozna dat pod GNU a zaroven prodavat s nejakym
konfiguracnim programem a templaty na CDcku a treba prelozene i pro jine
platformy nez Linux... uvidim.

 PM> [Psanim pod GNU se zivit da, az na to ze programujes pro nekoho. Je
 PM> uplne stejne jako normalni programovani na zakazku az na to ze trvas
 PM> na GPL. Pokud si vyberes spravnyho zamestnavatele, na se to docela
 PM> dobre prezit.]

No jo, jenze prave proto nejsou pod GNU zadne desktopove aplikace :-(

 PM> Vsimni si ze aplikace jako Netscape lidi kolem gnu nemaj radi, a i ti
 PM> kteri je pouzivaj na ne _silene_ nadavaj - protoze v nich jsou tuny
 PM> chyp a nemuzou je opravit.

No ja jsem docela rad, ze zdrojaky od Arachne mam pod kontrolou. Musel jsem do
nich integrovat patche od Caldery, a chudak Arachne se z toho malem
nevzpamatovala. Naopak mail manager, ktery pise kolega a ktery mu obcas
rozvrtam, zase tezce nese moje "opravy chyb". Je to vsechno diskutabilni: to co
dnes vypada jako bug-fix muze celou aplikaci rozhodit.

Me by se libilo napsat nejakou aplikaci jako tunu nezavislych, navzajem
komunikujicich programku - bohuzel, dnes je spis tendence vsechno zlinkovat
dohromady.

bye, Chao-c' [xchaos na main.naf.cz]

--- Chaos generator
 * Origin: ChaosNet WeLL BBS, +420-2-3517637, open 22-08, speed 1440 (2:420/85)