CZ klavesnice

Milan Zamazal pdm na informatics.muni.cz
Pondělí Říjen 27 21:01:55 CET 1997

    PK: *Iniciativni blbec je horsi nez tridni nepritel.*

Ten iniciativni blbec mam byt ja nebo Emacs? ;-)

    PK: Mne osobne by takova vec desila jeste vic nez "inteligentni"
    PK: samoprepinani klavesnice ve Win95, kde muze mit kazde okno jinou
    PK: klavesnici.

Ja nevim, jak funguji Windoze 95, ale mit v kazdem okne jinou klavesnici
povazuji osobne za rozumne (nerad se prepinam).

    PK: Navic takove reseni vyzaduje a) nejake specialni API (v X11 by
    PK: mozna slo neco provest s XIM),

Nemyslim si, ze takove veci jsou resitelne na systemove urovni.

    PK: b) naimplementovat to do kazde aplikace, co to ma umet

Coz je pouze programatorsky editor, tj. Emacs, a ten to standardne umi --
viz `pre-command-hook'.  `pre-command-hook' je navic takova trivialita,
ze muze byt bez potizi implementovan do kterehokoliv rozumneho editoru
(tj. disponujiciho vlastnim jazykem).  Emacs-czech to vylepsuje pouze
v tom smeru, ze test se provadi jenom u dvojznacnych klaves -- navesovat
totiz cokoliv na `pre-command-hook' muze znamenat citelne zpomaleni
nekterych akci.

Ten muj priklad s hranatymi zavorkami v CWEBu vubec neni nesmysl.
Zkuste si psat C program na ceske klavesnici a pochopite, po cem touzim.
Nevim, proc se desite "inteligentni" klavesnice, nikdo vam ji prece
nenuti.  Ja naopak nemam rad, kdyz nekdo rika "*ja* to nepotrebuji a
tudiz je to na nic", s kterymzto nazorem se bohuzel setkavam dost casto.
V Emacsu nastesti panuje opacny pristup ("jestlize to nekdo potrebuje,
neni duvod mu nevyhovet"), diky cemuz je Emacs tim, cim je (pro viisty:
pripadne ironicke poznamky k tomuto mi prosim zasilejte soukrome na
pdm na fi.muni.cz :-).

    PK: Muze nastavit "application keypad", cimz zacnou posilat klavesy
    PK: z numpadu jakesi divne specialni kody.

Kdyz uz jste to nakousl, jak se to dela, resp. v kterem manualu to najdu?

Milan Zamazal