CZ klavesnice

Pondělí Říjen 27 22:20:47 CET 1997

On Mon, 27 Oct 1997, Milan Zamazal wrote:

> Ten iniciativni blbec mam byt ja nebo Emacs? ;-)

pocitac--kdyz dela veci, ke kterym jsem ho nevyzval :)

> Ja nevim, jak funguji Windoze 95, ale mit v kazdem okne jinou klavesnici
> povazuji osobne za rozumne (nerad se prepinam).

muzeme o tom nechat hlasovat, ale vysledek bude asi ten, ze nekomu se to
libi, nekomu ne--fakt je, ze treba v X by to byl zajimavy technicky problem

>     PK: b) naimplementovat to do kazde aplikace, co to ma umet
>
> Coz je pouze programatorsky editor, tj. Emacs, a ten to standardne umi --

viz tez poznamka <P> :)

> Ten muj priklad s hranatymi zavorkami v CWEBu vubec neni nesmysl.
> Zkuste si psat C program na ceske klavesnici a pochopite, po cem touzim.

"literate programming" je dost specificky problem, pri "normalnim"
programovani je nabodenicek o mnoho mene

(jinak tu pochybnou cest psat C program na ceske klavesnici jsem mel--
ve Woknech, jak jinak--vysledek je, ze jsem se lepe naucil ASCII kody :> )

> Nevim, proc se desite "inteligentni" klavesnice, nikdo vam ji prece
> nenuti.  Ja naopak nemam rad, kdyz nekdo rika "*ja* to nepotrebuji a
> tudiz je to na nic", s kterymzto nazorem se bohuzel setkavam dost casto.

prrr... :)  jen jsem chtel vyjadrit toto:
1) ja osobne toto konkretni reseni nepreferuji (ne "nepotrebuji"), anobrz
   preferuji jine (viz popsano jinde)
2) principialne se mi nelibi prilisna "iniciativnost" ze strany pocitace,
   protoze mam zkusenost, ze vyznamnou cast lidi to mate a jeste vetsi
   cast to znacne irituje (ta kraksna chce byt chytrejsi nez ja sam!)
3) opet principialne se mi nelibi reseni, ktere sedi v aplikaci
   (<P> kupodivu existuji i jine programy nez Emacs a dokonce takove, ze
   nemaji vestaveny interpret LISPu... ;> )

coz znamena, ze oroduji za to, aby "mainstream" reseni bylo nejake jine

>     PK: Muze nastavit "application keypad", cimz zacnou posilat klavesy
>     PK: z numpadu jakesi divne specialni kody.
>
> Kdyz uz jste to nakousl, jak se to dela, resp. v kterem manualu to najdu?

Be the Source with you, Luke! (/usr/src/linux/drivers/char/console.c)
je to neco jako \E> a \E= (v terminfo notaci, videl jsem to v atributech
rkmx a skmx, jejichz vyznam neni pro jistotu nikde popsan :> )

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)