CZ klavesnice

Milan Zamazal pdm na informatics.muni.cz
Úterý Říjen 28 12:04:37 CET 1997

    :: Ja nevim, jak funguji Windoze 95, ale mit v kazdem okne jinou
    :: klavesnici povazuji osobne za rozumne (nerad se prepinam).

    PK: muzeme o tom nechat hlasovat, ale vysledek bude asi ten, ze
    PK: nekomu se to libi, nekomu ne--fakt je, ze treba v X by to byl
    PK: zajimavy technicky problem

Hlasovat ani nemusime -- vubec mi nebude vadit, kdyz defaultni nastaveni
stanovi ten, kdo udela/udelal tu klavesnici pro Xy.  Hlavne aby to bylo
konfigurovatelne.

    PK: 1) ja osobne toto konkretni reseni nepreferuji (ne
    PK: "nepotrebuji"), anobrz preferuji jine (viz popsano jinde)
    PK: 2) principialne se mi nelibi prilisna "iniciativnost" ze strany
    PK: pocitace, protoze mam zkusenost, ze vyznamnou cast lidi to mate
    PK: a jeste vetsi cast to znacne irituje (ta kraksna chce byt
    PK: chytrejsi nez ja sam!)

Tak to jsme si nerozumeli.  Ja jsem nenavrhoval standard, pouze jsem
rikal, jak se da pripadne neco resit.  Samozrejme souhlasim s tim, ze
implicitni nastaveni ma byt radeji konzervativni a ne moc "advanced"
(coz nejtypicteji nedodrzuje vi).

    PK: 3) opet principialne se mi nelibi reseni, ktere sedi v aplikaci
    PK: (<P> kupodivu existuji i jine programy nez Emacs a dokonce
    PK: takove, ze nemaji vestaveny interpret LISPu... ;> )

Jak jsem zde jiz pred casem zduvodnoval, v Emacsu potrebuji funkce,
ktere na systemove urovni snad ani resit nelze.  Pokud se nekdo v Emacsu
spokoji se systemovou klavesnici, proc ne, ale pro pokrocilejsi editaci
to nestaci.  Navic jsou tu jeste i nektere prakticke faktory:
- V rade aplikaci (nejenom v Emacsu) mohu mit ceskou klavesnici hned a
  bez hlubokych znalosti veci typu XKB.
- Existuji (kupodivu) i nelinuxove neXFree stroje (jako treba X-terminal
  pripojeny k Linuxu), na kterych si nikdy s mrtvou klavesou ani neskrtnu.

    PK: Be the Source with you, Luke!
    PK: (/usr/src/linux/drivers/char/console.c)

Uch!  Po uvodnim nesmelem `C-x l' a nekolika naslednych `M-x occur' a
pozdeji `M-x grep' jsem to vzdal. :-(

Milan Zamazal