CZ klavesnice

Martin Mares mj na mj.gts.cz
Středa Říjen 29 13:06:39 CET 1997

Preji vsem krasny den,

> Neni tam ceska programatorska, bohuzel jsem si nepoznacil kdo ji udela.
> Je tam pouze
> pripraven obrazek ke zpracovani.

   Ja jsem po letech dospel k velice jednoduche klavesnici umoznujici prijatelne
psat jak ceske, tak i anglicke texty vcetne programu (i kdyz na dlouhe ceske
texty idealni neni): vsechno je jako na normalni anglicke klavesnici, az na to,
ze CapsLock funguje jako dalsi shift (puvodni vyznam CapsLocku se ziska pres
Alt+CapsLock), jimz se pridava diakritika: to jest CapsLock+a je `a' s carkou,
CapsLock+Shift+a je velke `A' s carkou, CapsLock+e je `e' s carkou. Navic jeste:

	w	-> e s hackem
	q	-> prehlasovane a
	u	-> u s krouzkem
	h	-> u s carkou
	p	-> prehlasovane o
	l	-> l s carkou
	m	-> l s hackem
	k	-> o se striskou
	j	-> prehlasovane u
	f	-> prehlasovane e
	v	-> c s cedillou

   Mne prijde, ze pro bezne programovani, pri kterem clovek potrebuje jednou
za uhersky rok napsat nejake ceske pismenko, je tato klavesnice podstatne
lepsi nez vsechny "programatorske" klavesnice.

   Blizsi informace viz http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/linuxcs.html.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na gts.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/