CZ klavesnice

Marek Kubita kubitovi na mbox.lantanet.cz
Sobota Říjen 25 12:19:29 CEST 1997

On Fri, Oct 24, 1997 at 03:22:05PM +0200, Hanuš Adler wrote:

> me se zda nejlepsi zachovat standardni rozlozeni klaves (radeji qwerty,
> ale spousta lidi radsi qwertz), kde dostanu americkou klavesnici, kdyz
> podrzim pravy alt (altGR). Znaky jako @#$%^& a pod se timto zpusobem
> pisi bez problemu a nemusim pouzivat numerickou klavesnici, ktera mi na
> notebooku pod X stejne vubec nefunguje.

Taky nechapu co je spatneho na ceske klavesnici z cstools ;-) (pravda,
ASCII znaky v 1.rade se pisi pres Shift-AltGR a prehlasky by mohly byt
jednodussi - Ctrtl-AltGR-. Shift-. je nezapamatovatelne). I HTML se v ni
pise dobre, < a > jsou zrovna u AltGR.

> Jo a krome toho se nemusim ucit tu priblblou klavesnici z Windows, kde @
> dostanu jako AltGR-V, backslash AltGR-Q a ostatni si nepamatuju.

Myslim, ze je v tom MS vyjimecne nevinne - stejne rozlozeni jsem videl na
ceskych verzich HP a IBM terminalu. Soudim ze to nejaky standard je a ze
by mel byt v diskutovane linuxove distribuci klavesnice taky zahrnut
(treba pro lidi, kteri se casto prepinaji mezi Win a Linuxem, nebo pracuji
v prostredi, kde se vyskytuji vyse uvedene terminaly).

--- Marek Kubita                       home: kubitovi na mbox.lantanet.cz
                                       work: marek na corpus.cz