CZ klavesnice

Jiri Lisicky lisicky na datis.cdrail.cz
Čtvrtek Říjen 30 10:41:13 CET 1997

On 29 Oct 1997 13:08:50 +0100, livingston na pha.pvtnet.cz (Nathan L.
Cutler) wrote:

> [...]
>klavesnice byla rozumne konfigurovatelna (napr. souborem v /etc -
>vynikajici napad). Pak staci mit v distribuci n (treba 20) ruznych
>konfiguracnich souboru a sam uzivatel si vybere, ktery z nich prekopiruje
>do /etc.  Kdyz prijmeme tuto filozofii pak neni ani problem ktera klavesa
>nebo kombinace klaves bude slouzit k prepinani mezi primarni a sekundarni
>klavesnici, ani ktera klavesnice bude pri bootu zavedena jako primarni a
>ktera jako sekundarni, nebot i to by se dalo klidne napsat do
>konfiguracniho souboru (napr. /etc/keybprisec).

Vidim zde snahu zavadet nejake nove konfiguracni a definicni soubory
pro klavesnice. Myslim si ze takove veci jiz existuji a neni potreba
vytvaret nove.

Nemam ted Linux pred sebou takze nize uvedene adresare a soubory berte
s rezervou. Nevim jak je to v jinych distribucich - takhle nejak to
mam doma na RedHatu.

V /usr/lib/kbd/keytables/ jsou ruzne definice klavesnic a v
/etc/sysconfig/keyboard je ulozena ktera klavesnice je defaultni.

Mam upravenou vlastni klavesnici, ted si momentalne nepamatuji kdo
delal original. Urcite ji nekteri take pouzivate.

Furt jsem patral kde je uvedeno ze klavesou Pause se prepne "ta druha"
klavesnice. Pak jsem prisel na to ze vlastne nejde o dve klavesnice,
ktere se prepinaji, ale o jednu klavesnici, ktera pise cestinu pomoci
"prerazovace". Zde pomoci praveho Alt (AltGr) a Pause je vlastne
AltGr_lock.
Pro ty kteri si to stale nedokazou predstavit - je to stejne jako
klavesy Shift a Caps Lock.

Nevim zda je jednoduse a systemove mozne mit dve samostatne
klavesnice, ktere budu preepinat. Ale vlastne asi ano, na nejakou
klavesu asi prilepim skript, ktery to udela.

Rad bych se zapojil do praci na programtorske klavesnici, ale nevim
jestli na to najdu dostatek casu.
--
        Jiri Lisicky                      CD CIT Olomouc
e-mail: lisicky na datis.cdrail.cz           Jeremenkova 42