CZ klavesnice

Vladimir Michl michlv na risc.upol.cz
Pátek Říjen 31 18:03:33 CET 1997

On Wed, 29 Oct 1997, Jaroslav Benkovsky wrote:

> Pokud to bude snadno konfigurovatelne, nebude problem si to zmenit.
> Ale reseni, kdy se vsem neco direktivne vnuti, by melo za vysledek
> akorat to, ze to nikdo nebude pouzivat, protoze nebude nikomu
> vyhovovat.

 Toto je podle me pouze pohled z kratkodobeho hlediska a tech co se budou
muset preucit. Pokud novy uzivatel linuxu jiz bude mit nadefinovane
klavesnice (treba ceska standardni, jedna programatorska a anglicka), tak
si na to zvykne a casem se jiz nebude chtit preucovat na jine (me
napriklad vyhoduje ceska qwerty z cstools)

Ted k te programatorske:

Docela se rozrostla diskuze proc delat jednu, kdyz si kazdy muze
klavesnici udelat sam. Ja jsem pro jeden standard a to aby byl co nejvice
podobny anglicke a zaroven ceske (qwerty).

libil se mi navrh jak mohla byt klavesa caps lock v kombinaci s pismenem
jako mrtva klavesa a sama o sobe jako caps lock.

Take bych docela podporoval ten navrh u s krouzkem na ; ale kdyby tam
nebyl tak se asi nic nestane.

Taky me napadlo udelat horni radu nasledovne:

	shift - !@#$%^&*()+	+/- - mrtva klavesa
	bez   - ceske zn. =

Ostatni rozlozeni odpovida US klavesnici. Problem pak je pouze kam dat -/_
..

						Vlada Michl

*  Name:    Vladimir Michl           Student of Palacky University   *
*  E-mail:  MichlV na risc.upol.cz                 Olomouc              *
*	    Vladimir.Michl na upol.cz				     *
*  Web:     http://www.inf.upol.cz/~michlv			     *
*  Adress:  U skoly 292                                              *
*           Velky Tynec                                              *
*           783 72                                                   *
*           Czech Republic                                           *