Uvaha: Ceske klavesnice, IBM i programatorska

Jan Kybic kybic na circhp.epfl.ch
Čtvrtek Říjen 30 14:51:06 CET 1997

Dobry den.

>- Jako prioritu bych stanovil vase prohlaseni o IBM
>  standartu za OK a jeho zaslani do kbd (kde schazi) a
>  XF86 (za stare xkbd cs).
Souhlas.

>systemech a promne je obrovska vyhoda sednout
>na firme k MS-DOSu, MS-Win, IBM AIXu, HP-UXu a porad
>pouzivat stejnou klavesnici!

Pracoval jsem se vsemi zminenymi systemy. Vetsina se dodava v ruznych
jazykovych mutacich (mluvim ted o terminalu), t.j. s mnoha ruznymi
klavesnicemi, a ac se mnohe z nich podobaji, nevzpominam si, ze bych
nasel vic nez dve zcela stejne.

>Vetsina NEPROGRAMATORU pise vsemi 2-10 prsty (ja trema)
>podle standartu CESKY PSACI STROJ. Programatori

Nesouhlasim. Znam spoustu lidi, ktery sice pisi na psacim stroji i na
pocitaci, ale velkou praxi v tom nemaji a je pro ne tedy velmi
dulezity spravny popis. Pokud dam nekomu takovem klavesnici, kde
polovina klaves dava jiny znak, nez je na nich napsan (jako treba
klavesnice chovajici se jako cesky psaci stroj s US popisem), zpomalim
jejich bezne pracovni tempo na polovinu. Je proto lepe dat jim
klavesnici 'programatorskou', kde je zmena jen v relativne malo
znacich. To neznamena, ze bych nechtel podporovat klavesnici 'cesky
psaci stroj', ale nemyslim si, ze by resila problemy vsech.

>Klavesy jako Scroll Lock a Caps Lock bych nechal napokoji.
>Ta prvni neni vsude a ta druha je celkem vsem jasna.
'Scroll Lock' neni vsude? Je to mozna pravda, ale na vsech PC
klavesnicich (o kterych se tu predpokladam hlavne bavime) je.
A 'Caps Lock' bych tak rychle taky neodepisoval. Evidentne existuje
urcita skupina lidi (jako treba ja), ktera Caps Lock ve sve puvodni
funkci nepouziva, tak proc ho nevyuzit jinak ? (lepe a radostneji :-).

>Sic mi to dalo fusku naucit se standartu, ale ted mam
Uz jsem tady psal, ze inteligentni clovek se nauci vsechno. Ovsem take
je mozne inteligenci pouzit na zjednoduseni daneho ukolu,
t.j. vymysleni klavesnice, ktera bude (alespon v prumeru) na ni
kladene pozadavky plnit lepe.

Honza

Jan Kybic <xkybic na sun.felk.cvut.cz>        (Můžete psát i s diakritikou)
http://cmp.felk.cvut.cz/~kybic/       tel. 42-2-301 88 26
For PGP key finger kybic na fu.felk.cvut.cz or see my WWW page.