Terminfo & termcap

Egon Eckert egon na www.capitol.cz
Pondělí Září 1 09:59:30 CEST 1997

Miroslav Lednicky <lednicky na ceres.spszl.zln.cz> wrote:

: 	Nejaky cas jsem se ted hrabal v manualech tykajicich se souboru
: termcap a databaze terminfo. Musim se priznat, ze moc moudry z toho
: nejsem. Pomuze mi nekdo?

A co bys potreboval ? BTW termcap je zastarala databaze schopnosti
terminalu, lepe pouzivat terminfo (coz curses defaultne delaji, viz dale).

: 	Potreboval bych, aby muj Linux znal vice typu terminalu. Zjistil
: jsem, ze v databazi terminfo je jich dost a v souboru termcap zalostne
: malo. Musim je do termcap rucne doplnit, nebo lze donutit aplikace, aby se
: podivali i do terminfo?

Nevim jestli ti jde o pripojeni nejakeho obskurniho zarizeni k Linuxu (byt
treba pres telnet), nebo o vyvoj nejake textove aplikace. Pokud o nejake to
programovani, existuje (samozrejme :-) ) prostredek, ktery te nutnosti
lustit definice terminalu zbavi. Je to knihovna curses (nebo ncurses jako
'new curses'), ktera tve aplikaci poskytne jakousi 'virtualni textovou
obrazovku', na kterou muzes pomerne high-level funkcemi kreslit. Knihovna
ncurses to prave podle definice terminalu, na kterem aplikace zrovna bezi,
prevede do volani tech vsemoznych kontrolnich sekvenci. Cti 'man ncurses'.

Egon Eckert