Hledam zajemce o spolupraci na velkem projektu

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Čtvrtek Září 4 21:15:42 CEST 1997

Michael Polak wrote:

> 2) neexistuje zadna zasadnim zpusobem atraktivni aplikace, ktera by
> ponoukala

Existuje treba treba Quake for Linux jenze ten je i pro DOS ...

> beznou gamesici verejnost, aby si poridila Linux. Chtelo by to aby se
> objevila
> nejaka prevratna hra, podobne silna jako kdysi DOOM nebo (v jistych
> kruzich)
> Civilization, ktera by existovala jen na Linuxu.

BTW: Nevim zda by to mohlo nejak pomoct, ale:

Linux Game SDK:
http://www.ultranet.com/~bjhall/GSDK/
Stav nevim, ale rek bych, ze nic moc.

> 3) alespon jedna skutecne user-friendly kancelarska aplikace. Slysel
> jsem o
> StarOffice, ale tam da dost prace pocestovani, aspon AFAIK.

Ja osobne neznam nic co by v nasich podminkach mohlo konkurovat MS Wordu
a bylo pro Linux. Viz. cestina, viz. navazujici nastroje, slovniky atd.
Straslive me potesi pokud me nekdo vyvede z omylu, ale kancelarske
pouziti Linuxu dnes a ted okamzite si porad neumim prectavit.
Mimimalne uz pro tu cestinu a lokalizaci vubec. Navic me to vse
prijde "urob si sam". Kup si *Office, pokus se naucit do cesky atd.

Take IMHO neexistuje zadne univezalni styl GUI. Jedna aplikace
je Motif-like, jedna Xt-lika, jina neco jineho-like.
Pekny zmatek pro uzivatele. Kazda aplikace se ovlada uplne jinak. :-(.
KDE by v tom mohlo udelat poradek :-)

BTW: Myslim ze dostatecne lakavou aplikaci by mohlo byt
nejake visual IDE ve stylu Delphi ;-). Neco takoveho pro
Linux neexistuje resp. existuje, ale vedle stareho Delphi 1.0
to vypada porad jako hracka.

	Vytvorit nejaky GUI program ve Woknech neni zadny problem
( pomijim ostatni veci jako je stabilita OS atd.) s treba Delphi nebo
VisualBasicem ( myslim opravdu jen navrhnout GUI a vazby
mezi navrhem GUI a kodem behem samotneho navrhu). Oproti tomu delat
nejake GUI ( mysleno pro pouziti v programu pri vyvoji ) v Linuxu je
jako srovnavat favorita s BMW. Bohuzel :-( ... a zatim ;-)

> Pokud se nekomu moje plany nelibi, nebo se boji, ze by to ohrozilo
> freewarovou
> podstatu Linuxu, tak bych ho rad upozornil, ze vetsinu vyvinutych veci
> bych si
> troufl nabizet pod GNU licenci, zadarmo. Aby se rozsirily. Penize bych
> chtel
> vydelat na prodeji CDcek s user friendly instalaci, a na registraci
> softwaru

Zeby masova epidemie "viru" GNU ? :-))
To nezni spatne :-)

> program v DOS modu. Teprve hranim uklidneny user by se dozvedel, ze ma
> na
> pocitaci jeste jeden operacni system, a treba by se zacal zajimat o

Tohle me taky napadlo :)))
Trochu problem je vysvetlit proc se to neumi do tech Win95 zase vratit
:).

S pozdravem
   Petr Snajdr