Lokalizace TexInfa

Jan Prikryl prikryl na cg.tuwien.ac.at
Čtvrtek Září 11 19:05:12 CEST 1997

> Date: Thu, 11 Sep 1997 18:39:49 +0200 (MEST)
> From: Milan Zamazal <pdm na fi.muni.cz>
> To: Multiple recipients of list <linux na muni.cz>
> Subject: Re: Lokalizace TexInfa

>     NLC: Mozna by bylo dobre uvest par prikladu, kde se to slovo
>     NLC: pouziva. Me napadaji dve: "command completion" a "file name
>     NLC: completion". Co takhle "automaticke dopsani prikazu/jmena
>     NLC: souboru"?
>
> Opet bych navrhoval "doplneni" misto "dopsani".

Taky bych byl za "doplneni" ...

>     VM:  Jestli ma nekdo nejaky napad jak to cesky rict a ne moc
>     VM: dlouze, sem s nim.  Jinak ta hlaska "index apropos" se objevi
>     VM: na zacatku radku a za ni se zadava slovo, podle ktereho se pak
>     VM: vyhledava v indexu.
>
> Snad "vyhledat v indexu"?

Nezda se mi to spatne ... i kdyz blizsi vyznam je "vyhledej v
indexu/rejstriku odkazy na" (aspon tak si predstavuju "apropos",
jestli blabolim, okriknete mne), coz je podle mne ale neunosne dlouhe.

Ale mozna mam jenopm pokrivene vnimani a vyse navrhovane je spravne.

> Ale tipuji, ze je to nekonzistentni s ostatnimi hlaskami, nebot
> pozadovana vec je indikovana slovesem a ne podstatnym jmenem.

Jenze puvodne je to anglicky a nikdo prece nerekl, ze "index" nemuze
byt sloveso ve vyznamu "to index sth." ... pri prekladech existuje
fura veci, kterou proste namapovat 1:1 nejde, anglictina neni cestina
a basta.  Co mi slovnik (byt sebelepsi) nabidne, nemusi byt pri
prekladu vzdy pouzitelne ... srozumitelny "volny" preklad je IMHO
lepsi nez pokus ohnout nejak to, co nabizi slovnik.

> Pak uz me napada jen "vzor pro index", ale to zni dost blbe, stejne
> jako "indexovy vzor".

Tak tohle zni fakt ohavne ...

-- JP

               Jan Prikryl <prikryl na cg.tuwien.ac.at>
         http://www.cg.tuwien.ac.at/staff/JanPrikryl.html
         Institute of Computer Graphics and Visualisation
             Vienna University of Technology, Austria