Budoucnost Linuxu

Blackie blackie na zf.jcu.cz
Sobota Září 13 18:21:40 CEST 1997

Hi,

S nadsenim jsem sledoval nedavno zahajenou debatu o celkovem pohledu na
Linux v CR. Objevilo se nekolik povzbudivych dopisu, ale mam dojem (a asi
nejsem sam), ze debata zatim neskoncila (pozitivnim) zaverem, i kdyz se
nabizi hodne iniciativy.

Chtel bych se zeptat na situaci ohledne dvou veci:

1.  Existuje moznost zrizeni centralniho Linuxoveho informacniho zdroje
v ramci republiky? Slysel jsem, ze je zazadano o domenu 'linux.cz'. Je
nekdo ochoten (alespon pro zacatek) provozovat www.linux.cz / ftp.linux.cz
a soustredit tam hlavni a prvotni zdroj odkazu, dokumentace, archivu,
mirorru..., tykajicich se Linuxu ???

2.  Druha vec je podpora cestiny, nebo presneji internacionalizace Linuxu.
Objevily se nazory vytvorit vlastni pocestenou distribuci. Nebylo by lepsi
vyresit podporu cestiny u nejvyznamnejsich distribuci (podle meho nazoru
Debian a Redhat), nez se dostat do slepe ulicky tvorbou vlastni distribuce?
Vytvareni patchu s docasnou zivotnosti a problematickym fungovanim je patrne
plytvani energii.
Pokud je mi znamo, zatim neexistuje sdruzeni, ktere by zastupovalo ceske
zajmy Linuxu (nejen) ve svete. Mohu vedet, jaka je situace?
Kontaktoval vlastne nekdo XFree ve veci podpory cestiny? S jakym vysledkem?
Osobne bych si predstavoval podporu narodniho prostredi tak, ze si zvolim v
XF86Configu treba ceskou, americkou a francouzskou klavesnici, zpusob jejich
prepinani, spustim dva xtemy s LANG=cz a LANG=fr, a s kazdym se pak budu
bavit v prislusnem prostredi. To by slo tezko resit vlastni distribuci.
Ale existuje vubec jednotna koncepce podpory narodniho prostredi v Linuxu?
V cem jsou problemy pri pocestovani Linuxu?

Diky za odpovedi a nazory. Jinak pevne verim v brzky pokrok...

Blackie
<blackie na zf.jcu.cz>