Proc locales nestaci na Emacs (was Re: Budoucnost Linuxu)

Martin Mares mj na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Pondělí Září 15 21:19:34 CEST 1997

Hi,

> Fajn, jak locales vyresi nasledujici:
> - jeden buffer obsahuje anglicky text, druhy cesky a treti hebrejsky

   To vyresi rozumna komunikace mezi aplikaci a locales.

> - nastaveni CZ/US klavesnice pri otevreni textu

   Je mozno na textu poznat, jestli je v latin1 nebo latin2?

> - automaticke prepinani klavesnice podle momentalniho odstavce
>   (vicejazycne dokumenty)
> - klavesnice v minibufferu muze a nemusi byt stejna jako v bufferu
> - korekce po pouziti nespravne klavesnice

   Ad klavesnice: ja napriklad pouzivam jednu klavesnici pro vsechno -- ani
pro jeden druh textu mne prilis neobtezuje...

> - (polo)automaticke konverze znakovych sad
> - ruzna trideni (ceske, anglicke, ...) v ruznych bufferech

   Rad bych videl, jestli se nekomu uz podarilo korektni ceske trideni. Zatim
jsem zadne nevidel a jeste mne nikdo nepresvedcil, ze je realizovatelne. Viz
ostatne me predchozi maily na toto tema...

> - automaticka volba kodovani pri odesilani messages
> - ceske svatky

   To jsou samozrejme velice prijemne featury, ale uz s puvodnim problemem
konzole v emacsu prilis nesouvisi.

   Tento text v zadnem pripade nema za cil prohlasovat emacs-czech balik za
zbytecny ci tak -- zejmena posledni dve vlastnosti dokazi byt velice prijemne,
na druhou stranu mne dosud nikdo nepresvedcil, ze mapovani ceskych klaves by
melo byt reseno na urovni emacsu a ne na urovni kernelu -- ostatne uz proto,
ze emacs tak jako tak nejde primo donutit k mapovani, jake se libi mne (to
jest CapsLock fungujici jako dalsi shift generujici ceska nabodenicka).

					Preji krasny den
--
Martin `MJ' Mares   <mj na gts.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"This message transmited on 100% recycled electrons."