Linux vs. Solaris

Matus Uhlar uhlar na ccnews.ke.sanet.sk
Středa Září 17 12:12:11 CEST 1997

In cz.comp.linux was written by Alexandr Malusek <malusek na hroch.ujf.cas.cz>:
-> Nepochybuji o tom, ze na starsich typech SPARC procesoru (SuperSPARC,
-> HyperSPARC, MicroSPARC, ale i u stroju typu ELC, SLC) je a bude Linux
-> vykonnejsi, nez Solaris 2.x. Ze Solarisu se stava OS pro velke
-> servery, a proto ma vyssi overhead. Kdo ma Solaris mi potvrdi, ze
-> treba jen bootovani Solarisu 2.x trva na starsich strojich nekolik
-> minut. Z uzivatelskeho hlediska je Solaris 1.x na techto strojich
-> sviznejsi nez Solaris 2.x. Linux jsem netestoval, ale nedivil bych
-> se, kdyby byl rychlejsi nez Solaris 1.x. Samozrejme nektere veci by
-> mely bezet na Solarisu 2.x rychleji nez na Solarisu 1.x, protoze
-> napr. nfsd je tam implementovano jako kernel level thread, ale celkove
-> je Solaris 2.x vetsi lenoch a potrebuje vice pameti.

solaris 2.4 by mal byt na tom vykonom rovnako ako 1.1 a 2.5.1 este
rychlejsi. ale 1.1 na Ultre nebezi navyse je to BSD-kompatibilne (fuj)

ale pocul som ze linux je rychlejsi a nehadam sa... napriklad v linuxe
kernel nemeria a nerobi kopu veci ktore solaris robi...
navyse rekompilaciou kernelu mozete z linux kernelu vyhodit vsetko co
nechcete a niektore veci zakompilovat priamo. zatial co solarisovsky kernel
je stale modulovy a je v nom vsetko.

Nuz ale taky je priblizne aj rozdiel medzi a.out a ELF... a.out je
rychlejsie ale ELF dokaze viac, preto sa prechadza na neho.
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin of one server at SANET Kosice, Slovakia
 E-mail: Matus.Uhlar na tuke.sk ; WWW: http://ccsun.tuke.sk/users/uhlar