Buducnost Linuxu - pohlad z inej strany - dlheee!

Matus Uhlar uhlar na ccnews.ke.sanet.sk
Středa Září 17 13:58:19 CEST 1997

In cz.comp.linux was written by Martin Furak <furak na zv.psg.sk>:
-> 1. Clovek, ktory sa rozhodne pre Linux a pred tym poznal len DOS ci Win,
-> netusi, co na seba chysta :( V prvom rade sa asi dopatra, ze existuje
-> linuxova konferencia a po troche pokusov sa mu podari do nej prihlasit.
-> Po precitani prvych 10-20 prispevkov ma dojem, ze nadviazal komunikaciu
-> z mimozemskou civilizaciou :). Naraza na odpovede ako : pozri si man;
-> HOWTO, LDP a.p. Terminologia je mu uplne cudzia a to co sa inym
-> ucastnikom konferencie zda byt absolutne jasne, je pre neho spanielska
-> dedina.
-> Na druhej strane zisti, ze vacsina odpovedi sa tyka problemu, ked je
-> clovek pripojeny na siet a ze ma docinenia z 93%-ami spravcov sieti,
-> resp. studentami, ktori na sieti pracuju a studuju prislusny odbor.
-> On je ale sam, ma sice pripojenie na internet, ale vacsinou z domu a
-> obmedzene nejakou hodinovou sadzbou, takze kvoli nakladom neprichadza do
-> uvahy "prebrowsit" denne 4-5 hod. hladanim informacii na internete.

Clovece, len malokrat sa trafi niekomu tak presne a silne trafit klinec po
hlavicke ako vam teraz tu...

k Solarisu 2.* byva dodavanych niekolko CD na ktorych su tzv. Answerbooks
co je zoznam postskriptovych dokumentov k nemu a jeho programom.

Neviem ako to byva na CD s linuxom, ale aspon na tych v Cechach a na
slovensku by mohli byt pridavane dokumentacie, zrejme uz v HTML a podla
moznosti ceske/slovenske... spolu s FAQ, howto. nemam nic proti tomu aby
boli na disku ale predsa... tiez slovenske alebo ceske manualy k programom
nie je obcas zly napad, akurat ze je toho vela a nemal by to asi kto
prekladat... Nuz co, kto chce robit s pocitacmi nech sa nauci aspon zaklady
anglicky...

-> Co robit? Vzdat sa Linuxu o ktorom pocul aky je super, alebo to skusit
-> na vlastnu past? Silnejsie povahy vydrzia, ini sa vzdaju pri prvom
-> nepochopeni. Hodne zalezi prave na prvom kontakte a ten je asi prave v
-> tejto konferencii.
-> Polozi prvu otazku, ktora je obycajne "nesmierne hlupa a naivna" a 99,9%
-> ucastnikov konferencie sa len pousmeje, pripadne napise : pozri man tam
-> a tam; pozri skolicky, Ladinkovu homepage a.p. Ja uznavam, ze Linux ma
-> zmysel len vtedy, ak sa clovek dokaze sam vytrapit so spustou problemou,
-> aby tak dostal takpovediac " otcovsky vztah " k tomuto produktu.
-> Ale na druhej strane: Naco nam budu skoro dokonale stranky o Linuxe,
-> ked  sa na ne budu chodit pozerat len ti niekolky, co vydrzali prvotne
-> sklamanie?Ti, ktori sa prehryzli "nepochopenim" v konferencii a.p.
-> Tito zrejme budu uz natolko otrli, ze si dokazu pohladat zdroje na
-> internete a je pravda, ze ich je dost.
-> 2.To, co podla mna chyba je komplexnejsie spracovanie "rozbehania" solo
-> machiny s Linuxom.Ved predsa ak chceme (a o to asi ide nie?)aby sa Linux
-> viac rozsiril medzi pospolity lud, tak nemozeme uvazovat, o tom, ze
-> niekto bude doma prevadzkovat siet! Bude chciet robit s Linuxom,
-> pripojit sa na internet, posielat a prijimat postu, pouzivat irc a.p.
-> A to je o dost odlisne problemom, ktore maju spravcovia sieti.
-> Mozno sa mylim, ale ja som nasiel malo informacii ktore riesili moj
-> problem soloveho stroja. Je pravda, ze najdene informacie mi pomohli k
-> pochopeniu toho, ako to chodi a samosebou neskor aj k tomu, ako to
-> urobit aby to chodilo.
-> Ja sam by som to bol mozno uz davno vzdal nebit niekolkych ludi v tejto
-> konferencii, ktori mi pomohli aj prostrednictvom sukromneho mailu za co
-> im vsetkym velmi pekne dakujem.Na druhej strane - po niekolkych
-> skusenostiach - uz asi dlho nepolozim ziadnu otazku v tejto konferencii
-> a radsej sa budem snazit si najst chyby sam.To preto, ze niektore
-> reakcie (kolegou?) su podla mojho nazoru neadekvatne polozenej otazke
-> resp. ziadosti o pomoc a skor sa uchyluju k ironii, hladaniu
-> pravopisnych chyb (aj tu sa urcite najdu) a skor cloveka odradia, ako mu
-> pomozu.Ak sa tento pristup mezmeni, tak podla mojho nazoru nam nepomoze
-> sebelepsi projekt, ba naopak....praca mnohych nadsencov, ktori venovali
-> Linuxu mnoho casu a svojich tazko ziskanych vedomosti, vyjde nazmar
-> resp. odozva bude omnoho mensia.Zamyslime sa aj nad touto strankou veci..

-> Treba zvazit aj ten fakt, ze Linux je free a dnes, ked cim dalej tym
-> viac, sa derie do popredia legalizacia softu, bude pre mnohych Linux
-> jedno z rieseni.Ved kdo ma doma legalne zakupene WIN 95 ci NT a.p.????

-> Dnes som rad, ze som od toho neusiel aj ked pravdupovediac viem si
-> predstavit aj prijemnejsie straveny cas, ako je nekonecne konfigurovanie
-> a citanie prislusnej dokumentacie :))
-> Musim sa priznat, ze Linux je zatial jediny, ktory ma prinutil
-> investovat do literatury. Musel som si kupit hned niekolko knih, co ma
-> skoro zruinovalo :))))))
-> DOS a WIN  a ich aplikacie som vzdy zvladal intuitivne a na knihy som
-> ani nepomyslel, ale ten Linux....ten ma dostal.A prave preto ho mam
-> mozno cim dalej radsej!

-> Presiel som si archiv konferencie od roku 1995 a musim povedat, ze v
-> zaciatkoch bola "atmosfera" konferencie omnoho "rodinnejsia".Rok 1997 je
-> chladnejsi...Cim to je? Prenasa sa do tejto konferencie celospolocenska
-> atmosfera? Ak ano, mali by sme s tym nieco urobit. Podla mojho nazoru je
-> tato komunita oprostena od vsetkeho ostatneho okrem vztahu k Linuxu!
-> (resp. by mala byt.)Snazme sa vidiet na druhej strane svojho virtualneho
-> priatela a pristupovat k nemu bez predsudkov a zaujatosti. Mnohokrat to
-> co napise mysli inak. Najdime si par sekund na pouvazovanie nad tym, kto
-> je na druhej strane, ako sa citi, co potrebuje a ci moja pomoc nebude
-> prave tou, na ktoru caka.Zadrzme trochu ruku pred tym nez dame ..del..
-> ci Reply.
-> Chapem, ze cas je limitujuci faktor, ale par sekund nas snad
-> nezruinuje:)

-> Vdaka za pochopenie a trpezlivost.
->                                       M.F.

-> P.S.Ak ste to docitali az sem, nehadzte do mna kamenom. Je to cele mozno
-> o nicom, ale mozno aj o buducnosti Linuxu a nielen jeho.

-> P.S.S.Je to moj prvy mail poslany z linuxu a kedze mi sendmail nechodi
-> tak ako by mal, dufam, ze nikomu nesposobim "zburanie" niektoreho
-> maileru.Ak ano tak sorry.Ale to ma potom ukamenujete, co si nakoniec aj
-> za to zasluzim!No musim to risknut :(

-> --
-> #	Martin Furak			#
-> #	Gagarinova 2432/101		#
-> #	960 01 Z v o l e n		#
-> #	E-Mail: furak na psgnetzv.sk	#
-> #	Phone: 0421-855-23134		#
--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin of one server at SANET Kosice, Slovakia
 E-mail: Matus.Uhlar na tuke.sk ; WWW: http://ccsun.tuke.sk/users/uhlar