Uvaha: Re: Buducnost Linuxu - pohlad z inej strany - dlheee!

Jan Kybic kybic na circhp.epfl.ch
Středa Září 17 13:10:26 CEST 1997

On Wed, 17 Sep 1997, Martin Furak wrote:
> Polozi prvu otazku, ktora je obycajne "nesmierne hlupa a naivna" a 99,9%
> ucastnikov konferencie sa len pousmeje, pripadne napise : pozri man tam
> a tam; pozri skolicky, Ladinkovu homepage a.p. Ja uznavam, ze Linux ma
> 2.To, co podla mna chyba je komplexnejsie spracovanie "rozbehania" solo
> machiny s Linuxom.Ved predsa ak chceme (a o to asi ide nie?)aby sa Linux

Dobry den, dovolil bych si reagovat. Rekl bych, ze soucasti kazde
distribuce (ne ze bych je vsechny znal), je soubor s pomerne
podrobnym popisem, jak ji nainstalovat. Krome toho dnes uz pravdepodobne
nadpolovicni vetsina lidi instaluje Linux ze CD - coz lze jen doporucit,
kdyz mechanika stoji 1500 a CD z Linuxem se rozdava obcas i zadarmo - nebo
primo ze site. V takovem pripade maji lide k dispozici mnoho kB ruznych
navodu at uz ve forme HOWTO, LDP, ci jine. Tyto dokumenty se vetsinou daji
cist i pred samotnou instalaci Linuxu. Nejsem asi typicky pripad, protoze
jsem nebyl pocitacovy laik ani pred temi tremi ci ctyrmi lety, kdyz jsem s
Linuxem zacinal, ale pro zakladni rozbehnuti Linuxu me tyto dokumenty vice
nez stacily, ba casto mi daly i vice informaci, nez jsem potreboval.
Chapu, ze je unavne se temi zaplavami textu probirat, ale to se neda nic
delat. Nevim jak vy, ale ja jsem radeji, kdyz mi nekdo problem vysvetli,
jako ve vyse zminenych dokumentech, takze pri jeho pristim vyskytu se s
nim uz vyporadam sam, nez kdyz mi nekdo doda reseni te jedne konkretni
instance, s tim, ze nebudu mit ani poneti o tom, co se deje.

Pro nektere lidi muze byt potiz v nedostatecne znalosti anglictiny.
Takovym samozrejme nezbyva, nez investovat do literatury ceske, ktera uz
se zacina vynorovat. Muj nazor je, znalost anglictiny je v soucasne dobe
temer nezbytnosti, takze je zbytecne investovat do prekladani literatury a
dokumentu do cestiny. (Ma-li nejaky vydavatel jiny nazor, nabizim se jako
prekladatel.)

Zaver: Myslim si, ze dokumentu o tom, jak rozbehnout Linux je dost a stale
jich pribyva a tato konference by je nemela suplovat. Jina vec jsou otazky
prozatim souhrne nezpracovane, zde je dotaz do konference na miste.

Honza

Jan Kybic <xkybic na sun.felk.cvut.cz>
http://cmp.felk.cvut.cz/~kybic/       tel. 42-2-301 88 26
For PGP key finger kybic na fu.felk.cvut.cz or see my WWW page.