Help Gostscript + cestina

Jan Kybic kybic na circhp.epfl.ch
Středa Září 17 16:19:37 CEST 1997

> At se mi prosimvas ozve nekdo, kdo tiskne cesky
> na nepostscriptove tiskarne (HP 4L/5L) z Linuxu.

Tisknu cesky z GS, sice na jehlickovce, ale bez problemu. Myslim, ze
otazka vystupniho zarizeni je bezpredmetna, bude-li to v GS cesky na
obrazovce, bude to i na tiskarne.

> Chci zkusit mit na Linuxu jen ISO-8859-2 a ISO-8859-1
> emulovat pomici aliasu. Pak snad odpadnou problemy s cestinou?
Alias jako v Xech? To je neco jineho, nez alias pro GS. Ale to je asi
jasne.

Zalezi na programu, ktery ten PostScript generuje. Tomu se musi rici, ze
ma pouzit cesky font s prislusnym ceskym kodovacim vektorem. Pokud si ten
dany program bude myslet, ze je v tiskarne (tedy GS) treba standardni
Times-Roman, t.j.  necesky, bude to tisknout necesky. Mam predstavu, jak
to funguje, pokud vyrabim PS z TeXu pres dvips, je o tom psano v infu.
Pokud se ale bude jednat o jiny program, treba o Netscape, tak nevim, ale
myslim, ze se tu o tom uz psalo. Kazdopadne je treba specifikovat jak a
cim byl predmetny PS vyroben, pak mozna nekdo poradi kvalifikovaneji.

Honza

Jan Kybic <xkybic na sun.felk.cvut.cz>
http://cmp.felk.cvut.cz/~kybic/       tel. 42-2-301 88 26
For PGP key finger kybic na fu.felk.cvut.cz or see my WWW page.